سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

ماه ربیع الاول از راه رسید و به مناسبت حلول ماه ربیع الاول آداب و اعمال مخصوص روز اول این ماه، در کتب روایی نقل شده است.

سخنران حرم مطهر رضوی گذشت، آگاه کردن مردم، از جاهل دوری کردن و از شر شیطان به خدا پناه بردن را رمز موفقیت در زندگی دانست.

محمد کاسبی بازیگر نام‌آشنای ایرانی با انتشار پیامی خود را کنار امت رسول‌الله (ص) دانست.

با اتمام فصل تابستان و شروع فصل پاییز، و همچنین با اتمام ایام عزاداری ماه صفر، سریال‌های نمایشی جدید روی آنتن شبکه‌های سیما خواهد رفت.

روسیه بدنبال تیرگی مناسباتش با غرب بر سر بحران اوکراین، تصمیم گرفته است در مراسم اسکار سال جاری فیلمی برای رقابت در مسابقات معرفی نکند.

آقای کارگردان بیانیه‌ای ضد امنیتی را با محتوای اصرار به خلع سلاح نیروی انتظامی در هشتم خرداد امضا می‌کند و در مردادماه کارگردانی سریالی را درباره یک گروهک تروریستی خرابکار برعهده می‌گیرد!

مشهد مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: از صبح روز 29 صفر تا شب شهادت حضرت رضا (ع)، بیش از یک میلیون و 350 هزار زائر وارد حرم رضوی شدند.

مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

حضرت علی بن موسی بن جعفر (ع) ملقب به امام رضا (ع)، هشتمین امام شیعیان است که در یازدهم ذی القعده سال 148هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد.

اغلب کسانی که به اسم معترض پا به خیابان‌ها می‌گذارند. نوجوان و جوان‌های دهه هشتادی هستند. برخی‌هایشان انگار در حال و هوای فیلم‌های جنگی و بازی‌های رایانه‌ای سیر می‌کنند.

مراسم تشییع و خاکسپاری امین تارخ بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون با حضور خانواده و جمعی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد امین تارخ صبح امروز دوشنبه 4 مهر در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

روزنامه «چاینا دیلی» که با هدف شناساندن چین به آمریکایی‌ها و انگلیسی زبانان دنیا، سال‌هاست که منتشر می‌شود، این روزها با انتقادهایی از سوی سیاستمدارن آمریکایی مواجه شده است.

نویسنده کتاب «سلبریتی ایرانی» گفت: سلبریتی‌ای که در ظاهر خود را در کنار مردم معرفی می‌کند، برای خود محافظ می‌گیرد تا دست هوادار به او نخورد! این است حقیقت سلبریتی‌گری از نوع ایرانی!

مهران مدیری تنها یک روز پیش از صحبت‌های نالانش در واکنش به فوت مهسا امینی مبنی بر عدم پخش برنامه دورهمی، 30 میلیارد تومان از صداوسیما دستمزد دریافت کرده است.

شمار فراوانی از امضاء کنندگان دومین بیانیه «تفنگت را زمین بگذار» سینماگر نیستند و اغلب فعالان (حوزه مستند و کوتاه) یا عوامل پشت صحنه مثل تدارکات هستند.