جمعه 7 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

وبینار بین المللی «میراث فرهنگی کتابخانه عمومی غازی خسروبیگ سارایوو» با هدف آشنایی با کتابخانه های عمومی جهان اسلام به همت دفتر پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود.

مشکلات موسیقی و فراموشی فرهنگ سازی این حوزه را در گفتگویی با احسان آرمان خواننده جوان کشور به نقد و بررسی پرداخته شده است.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه گفت: هدف دشمنان در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، تعطیلی و اختلال آموزش و پژوهش و جلوگیری در رشد علمی کشور است.

احتمالا دریکسون قصد داشت بر خلاف نقش سیاه و تکان‌دهنده‌ی کودکان قربانی در فیلم «شوم»، این‌بار به آنان جامه‌ی «فرشته نجات» بپوشد، اما حاصل کار زیادی بچه‌مثبتی و مطلقا غیرترسناک از کار درآمده است.

ناآرامی‌های اخیر در کشور بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری همچون کنسرت‌های موسیقی را دستخوش تغییراتی کرده، بعضی از آنها لغو و یا به زمان مناسب‌تری موکول شد.

تعداد 59 فیلم از 31 کشور با دربرگیری آثار منتخب جشنواره‌های مطرحی نظیر کن، برلین، کلرمون، ساندنس، روتردام، تامپره و... در سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارند.

رضا رویگری، بازیگر سینما و تلویزیون ضمن تکذیب خبر فوتش گفت: خوب هستم و اتفاقی رخ نداده است.

به کار بردن صحیح واژه‌ها و اسامی ضرورتی است که گاهی با سهل‌انگاری، به اشتباهات بزرگی منجر می‌شود. یکی از این اشتباهات که به طور مداوم با آن مواجه هستیم، بیان یا نگارش «عسگری» به جای «عسکری» است.

حضرت آقا می‌فرمایند: «امام حسن عسکری (علیه‌السلام) حزب طرف‌دار خود را نزدیک خودش می‌داند و می‌فرماید که میان ما و شما خویشاوندی نزدیک است. یعنی قوم‌وخویش درجه یک هستیم.

حسین شاهمرادی مدیر شبکه چهار سیما درباره توقف پخش برنامه «شیوه» در توییتر خود توضیح داد.

نگاهی به تاریخ زندگانی ائمه معصومین (ع) نشان می‌دهد که بعد از واقعه خونین عاشورا و شهادت سالار شهیدان (ع)، در هر دوره‌ای، بوده‌اند افراد وابسته به خاندان رسالت که ساز مخالف زده و از مسیر حق خارج شده‌اند.

وزیر ارشاد گفت: اینکه نتوانسته‌ایم نسل جدید را با تاریخ پرافتخار کشورشان آشنا کنیم از کاستی‌ها و کم کاری‌ها نشأت می‌گیرد. جهاد تبیین اینجا اهمیت پیدا می‌کند.

هر چند سال، فیلمی ساخته می شود که قواعد ژانر را که، ناگزیر، به وادی تکرار و پیش‌بینی‌پذیری می افتد، تکانی می دهد و خون تازه‌ای به ان تزریق می کند. «Nope» جردن پیل، قطعا یکی از همان فیلم‌هاست.

کتاب «آفتاب نیمه شب»؛ برش‌هایی کوتاه است از زندگی و زمانه امام حسن عسکری علیه السلام توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی با اشاره به برنامه‌های این نهاد در آستانه هفته ملی کودک، گفت: منابع بخش کودک کتابخانه‌های عمومی با 240 عنوان کتاب به روزرسانی می‌شود.

مهدی سلحشور گفت: برخی از روش‌ها و عملکردها در زمینه حجاب دارای ایراد است که باید به جای خود بحث شود و از سوی دیگر باید این را بدانیم که اگر مهسا امینی هم نبود، بهانه دیگری برای این اقدامات ایجاد می‌کردند.