دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر ارشاد گفت: اینکه نتوانسته‌ایم نسل جدید را با تاریخ پرافتخار کشورشان آشنا کنیم از کاستی‌ها و کم کاری‌ها نشأت می‌گیرد. جهاد تبیین اینجا اهمیت پیدا می‌کند.

هر چند سال، فیلمی ساخته می شود که قواعد ژانر را که، ناگزیر، به وادی تکرار و پیش‌بینی‌پذیری می افتد، تکانی می دهد و خون تازه‌ای به ان تزریق می کند. «Nope» جردن پیل، قطعا یکی از همان فیلم‌هاست.

کتاب «آفتاب نیمه شب»؛ برش‌هایی کوتاه است از زندگی و زمانه امام حسن عسکری علیه السلام توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی با اشاره به برنامه‌های این نهاد در آستانه هفته ملی کودک، گفت: منابع بخش کودک کتابخانه‌های عمومی با 240 عنوان کتاب به روزرسانی می‌شود.

مهدی سلحشور گفت: برخی از روش‌ها و عملکردها در زمینه حجاب دارای ایراد است که باید به جای خود بحث شود و از سوی دیگر باید این را بدانیم که اگر مهسا امینی هم نبود، بهانه دیگری برای این اقدامات ایجاد می‌کردند.

حجت الاسلام انجوی‌نژاد گفت: اگر امروز برای مقابله با نظام چادرم را برداشتم، باید ببینم کنار دستی من که کف می‌زند چه کسی است؟ برخی از همین اقدامات کف خیابان‌های ایران، فاکتور درست می‌کنند و پول می‌گیرند.

آیت‌الله محمدعلی جاودان از اساتید اخلاق کشورمان در پی اتفاقات و آشوب‌های اخیر رخ داده در کشور بیانیه‌ای صادر کرد و نوشت: اینکه بتوانید سرنوشت ایران را تغییر دهید، رویا و خیال خام است. زنده باد اسلام و تشیع، زنده باد ایران اسلامی.

جمعی از مردم عراق برای حضور در مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام با وجود برخی ناآرامی‌ها در این کشور، با پای پیاده در حال حرکت به سوی سامرا هستند.

رئیس انجمن قلم گفت: این برنامه دشمنان ایران است که ایران مقتدر را بشکنند و تجزیه کنند تا کشورهای کوچک و وابسته بسازند. در حالی که ایرانِ مقتدر به کشورهای کوچک بخش‌پذیر نیست

مهناز افشار با تصور اینکه در این ایران توییت‌های ساختارشکنانه منتشر کرده و با ادعای اینکه برای او پرونده سازی شده در تجمعات مردم شهر دوسلدورف حضور پیدا کرد اما با واکنش‌های عجیبی مواجه شد.

حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری و سید امیر حسینی با انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی تلاش کردند با روشن کردن چهره و هدف تجزیه‌طلبان در اغتشاشات اخیر، آنان را از عاقبت این کار باخبر کنند.

مجری «سمت خدا» پس از چندی غیبت، دوباره به آنتن برگشت. این مجری قدیمی دوباره بعد از مدتی غیبت، امروز در برنامه «سمت خدا» حضور پیدا کرد.

مخاطب متوجه می‌شود با موضوع مهمی روبرو است و سئوالات بیشتری دارد اما متاسفانه این سئوالات از طرف نویسندگان به خوبی پاسخ داده نمی‌شود و همین علت است که موجب اضمحلال این کتاب‌ها در 5 سال دیگر می‌شود.

مهدی ماهانی در برنامه ی سلام تهران گفت: من و امثال من باید اندازه جایگاهمان صحبت کنیم و تابع قوانین باشیم. اگر من واکنشی در فضای مجازی داشته باشم و بعد مشخص شود که اشتباه بوده من مسئول تبعات آن هستم.

جلسه نقد و بررسی کتاب «نِشانِ حُسن» امروز شنبه 9 مهر در حوزه هنری برگزار می‌شود.