شنبه 2 تیر 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

یکی از موضوعات چالشی که همواره برای دینداران سؤال برانگیز و بحث‌برانگیز بوده است چیستی «ایمان» است. تعریف صحیح از ایمان ما را با حقیقت دینداری آشنا می‌کند و مانع انحراف از سبیل رشاد می‌شود.

زمانیکه یک شخصیت به دامنه‌ای از شهرت و دربرگیری در جامعه می‌رسد، آنگاه که مصرف‌زده این دامنه شهرت نشود، می‌توان بر او نام هنرمند، ورزشکار، پهلوان یا هرچه که به خاطرش مورد توجه عموم قرار گرفته نهاد.

تهیه‌کننده مجموعه «دورهمی» اعلام کرد که این مسابقه به صداوسیما تعلق دارد و سازمان ادامه آن را بعد از ماه صفر پخش می‌کند.

فرزند امین تارخ از بهبودی نسبی این هنرمند پیشکسوت خبرداد و برای بهبودی کامل وی ابراز امیدواری کرد.

اعضای جدید شورای سینما در احکام جداگانه‌ای از سوی معاون اول رییس‌جمهور منصوب شدند.

مرحوم آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی می‌گوید: روایاتی داریم که خداوند، اکرم است از اینکه دو بار عقوبت کند. اگر در دنیا عقوبت کند، در آخرت عقوبت نمی‌کند. خداوند عادل است. هیچ وقت دو بار عقوبت نمی‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان جلوه‌های از سلوک رفتاری علامه حسن زاده آملی، گفت: او مصداق بارز حدیث پیامبر است که می‌فرمایند بزرگان امت، حاملان قرآن و شب زنده‌داران هستند.

امروزی کردن یک روایت انقلابی است و تلاش و ممارست تیم نویسنده و کارگردانی با ظرافت سریال، این اثر را تبدیل به یک مجموعه ماندگار و ارزشمند کرد.

امین تارخ؛ بازیگر سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان، ساعاتی قبل در یکی از بیمارستان‌های پایتخت بستری شد.

چاپ دوازدهم کتاب «دو امام مجاهد»؛ شامل شش گفتار از حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در تحلیل مبارزات سیاسی حسنین (علیهماالسلام) منتشر شد.

«فابلمن‌ها» فیلم زندگینامه‌ای استیون اسپیلبرگ جایزه منتخب مردم جشنواره تورنتو را از آن خود کرد.

قربان محمدپور می‌گوید همکاری با کشورهای دیگر برای تولید فیلم و سریال به‌صورت تولید مشترک، به بازگشت سرمایه کمک می‌کند.

ادارات‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه با برپایی 6 موکب در مناطق مرزی خود با کشور عراق، اقدام به ارائه خدمات فرهنگی کتاب‌محور کردند.

او در گفتگو با رسانه سعودی اینترنشنال گفته است که هیچ وقت حجاب نداشته و قصد دارد از این به بعد در رابطه با حجابش به مردم دروغ نگوید.

مستند «عراق، نابودی یک ملت» تولید تلویزیون ملی فرانسه داستان چهل سال تاریخ معاصر عراق، 27 تا 30 شهریور ساعت 20 از شبکه مستند پخش می‌شود.