یک‌شنبه 27 خرداد 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

هیئت مدیره خانه سینما براساس کدام مجوز قانونی یا اختیار در اساسنامه حضور نمایندگان انجمن های کارگری و کارفرمایی را در مجمع عمومی بلامانع اعلام نموده است؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهداء چفیه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به زائران اربعین کاروان رهسپاران عصر ظهور جوانان 2020 محله گفت: 10 هزار نفر از جوانان شیعه و سنی همراه با این کاروان به زیارت اربعین مشرف شدند.

دومین روز از مدرسه تابستانه داستان کانون ادبی بانوی فرهنگ با حضور اعضای اصلی و فعال این کانون و جمعی از نویسندگان در تالار صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیمه فعالان فرهنگ وهنر گفت: تاکنون هفت هزار خبرنگار در صندوق اعتباری هنر بیمه شدند.

پیمان معادی بازیگر سینما در استوری اینستاگرام خود مقایسه جالبی از تصویری که فیلم‌های آمریکایی از ایران ارائه می‌دهند، منتشر کرده است.

محمدحسین رنجبران بعد از چند سال طراحی و اجرای برنامه «دستخط» در پستی اینستاگرامی، رسماً خداحافظی‌اش را اعلام کرد.

رمان «پیامبر بی معجزه»، نوشته محمدعلی رکنی، به زبان ترکی ترجمه شد.

عباس معروفی داستان‌نویس ایرانی در آلمان درگذشت.

اضافه شدن 150 مرکز جدیدالتأسیس در قالب کتابخانه‌های عمومیِ روستایی، شهری، کتابخانه سیار، سالن مطالعه و... دریک سال گذشته موجب افزایش بیش از 45 هزار متر مربع به فضای کتابخانه‌ای کشور شده است.

مرشد محسن میرزاعلی در چهارمین شب از مراسم آیینی سوگواره «زخم عتیق» تعزیه را مظروفی کامل برای اعتلای فرهنگ علوی دانست.

شاعر مجموعه «گربه یک مهندس است» تاکید دارد که ادبیات کودک و نوجوان باید مخاطب را به فکر کردن وا دارد نه اینکه ما به جای آنها فکر کنیم.

گروه کُر شباهنگ «نغمه‌های عاشورایی» را با صدای سعید فتاحی و سرپرستی محمود درویشی در حوزه هنری اجرا می‌کند.

مدرسه تابستانه داستان کانون ادبی بانوی فرهنگ با حضور اعضای اصلی و فعال این کانون و جمعی از نویسندگان صبح امروز در سالن مرحومه صفارزاده افتتاح و آغاز به کار کرد.

گردانندگان صفحه‌می‌تو با اهالی فرهنگ و هنر ارتباط برقرار می‌کنند و درخواست اتخاذ مواضع سیاسی سخت علیه حاکمیت دارند، در صورت تن ندادن فرد، این صفحه روایت آزارگری جنسی او را منتشر می‌کنند.

کتاب «شریان مکران» نوشته مهدی قزلی توسط نشر جام جم به چاپ سوم رسید.

نمونه بارز این نوع ادراک‌سازی در فیلم «راکی 4» صورت گرفت، جایی که اتحاد شوروی، در قالب بوکسور مخوف، غول‌پیکر و شرور روسی یعنی «ایوان دراگو» (دُلف لاندگرن)، توسط نماد قدرت آمریکا (راکی) مقهور شد.