پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

نشست بررسی کتاب «راز رسانه»؛ اثر مرحوم نادر طالب‌زاده، امروز 21 اردیبهشت‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.

شبنم فرشادجو با انتشار پستی در اینستاگرامش تصاویر 5 مرد سینمای ایران را منتشر کرده و با انتشار این عکس این افراد نوشت: هرکسی این اشخاص رو دنبال میکنه من را آنفالو کند.

مؤسسه فرهنگی هنری «قدر ولایت» در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیش از 400 عنوان کتاب در دو بخش عمومی و کودک و نوجوان حضور دارد.

10 فیلم تازه از ابتدای سال روی پرده سینماهای سراسر کشور رفته و به فروش 78 میلیارد تومانی رسیده‌اند. نکته جالب در این میان طبق معمول سال‌های گذشته سهم چندبرابری کمدی‌ها در گیشه است، به گونه‌ای که تنها سه فیلم کمدی از بین 10 فیلم روی پرده سهم 65 درصدی از فروش داشته‌اند.

تریلر «آواتار: راه آب» در روز اول 148.6 میلیون بازدید داشت. از تازه‌واردهای مشهور به جدیدترین دنباله این فیلم پرمخاطب می‌توان به «وین دیزل» و ستاره تایتانیکِ کامرون، «کِیت وینسلِت» اشاره کرد.

رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران از معاون جدید سیما به عنوان یک نیروی جوان و پرتجربه یاد کرد و گفت: این انتخاب پیام‌های خوبی دارد و نشان می‌دهد رئیس سازمان صداوسیما به دنبال جوانگرایی است.

فیلم «لامینور» با نقش آفرینی علی نصیریان، علی مصفا، سیامک انصاری و پردیس احمدیه، موج واکنش های منفی مخاطبان را برانگیخته است.

اقتصاد لرزان نشر در زمانه جولان ارتباطات و ابزار مجازی و در گیر و دار با مشکلات اقتصادی امروز چشم به راه امیدهای سرگشاده گذشته و ایده‌های جدید امروزی است.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی بعد از دو سال وقفه به سبب شیوع کرونا از 21 اردیبهشت ماه کار خود را آغاز می‌کند که با وجود این وقفه، شاهد جابه‌جایی رکوردها و ثبت «ترین‌» های متعدد است.

حضور عسگرپور نه‌تنها امیدها را برای اصلاح وضع موجود ناامید می‌کند بلکه می‌بایست انتظار روزگاری بدتر را برای این نهاد فوق استراتژیک حوزه فرهنگ و هنر دانست.

سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ساعت 10 امروز آغاز به کار کرد و درهای مصلی به روی علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی باز شد.

رستمی: جناب عالی د ر قالب یک سریال کمدی که حرف دل مردم را می‌زند و حالشان را خوب می‌کند، با سیستمی شوخی کرد که جوان‌ها را نمی‌بیند و به آن‌ها بها نمی‌دهد.

کتاب «چمدان‌های باز» نوشته سیدمحسن روحانی شامل روایت‌هایی از مهاجران در کشور آمریکا توسط انتشارات جام جم به چاپ چهارم رسید.

محمدرضا جعفری جلوه مدیر سابق شبکه دو طی حکمی، مشاور رئیس رسانه ملی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تدوین برنامه‌های راهبردی کوتاه و بلندمدت، مشکل کاغذ برای صنعت نشر کشور حل خواهد شد.

در حالی که با توجه به نوسان نرخ ارز، افزایش هزینه حج تمتع در سال‌های آینده دور از انتظار نیست، بازار فروش فیش حج تمتع داغ شده و قیمت هر فیش به 100 میلیون تومان هم رسیده است.