شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

یون کانگ هیان، سفیر کره جنوبی در حاشیه بازدید از سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران گفت: ایران در زمینه ادبیات و شعر بسیار نسبت به کشورهای دیگر برجسته‌تر بوده و عملکرد خوبی داشته است.

انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه ای در سی‌وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 10 نشست تخصصی با محوریت آثار رهبری برگزار می‌کند.

مسئول غرفه عمان در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: برگزاری دوره ای نمایشگاه کتاب در کشورهای اسلامی را زمینه ای برای توسعه روابط کشورها ووحدت دیدگاه های مشترک وفهم متقابل دانست.

با تصمیم ستاد برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ساعت برگزاری این رویداد، امروز و فردا تا ساعت 21 تمدید شد.

به گفته رئیس مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مردم دوست دارند فاصله‌ای را که میان خودشان با ناشران و کتاب‌هایِ خوب افتاده‌است، با حضور در نمایشگاه کتاب جبران کنند.

نهاد امسال با یک غرفه در شبستان و یک کتابخانه سیار در محوطه باز نمایشگاه کتاب حاضر خواهد شد. همچنین امسال یک ایستگاه اهدای کتاب به مناطق محروم در نمایشگاه مستقر می‌شود.

جلسه فوق العاده معاون سیما و مدیران شبکه های تلویزیون همزمان با بازگشایی نمایشگاه کتاب و با حضور قائم مقام محتوایی و دبیر تحول رسانه ملی در مصلی تهران برگزار شد.

بخش کودک پیشانی و قلب تپنده نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است و همچنین توجه به چاپ و نشر کتاب‌های با کیفیت کودک و نوجوان، تشویق نویسندگان، ناشران و تصویرگران برای خلق آثار جدید و همچنین فرهنگ‌سازی و تشویق به مطالعه از دوران کودکی مساله مهم و حائز اهمیتی است.

نمایندگان هفت رسانه صوت و تصویر فراگیر با حضور در ساترا، مجوز فعالیت رسمی خود را از رئیس این سازمان دریافت کردند.

«نخل و رعنا» روایت داستان واقعی از یک خانواده کارآفرین و از بنیانگذاران فناوری کشت بافت خرما در ایران است که همزمان با اولین روز برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی با حضور حسن ورشوچی (کارآفرین و مدیر عامل شرکت کشت و صنعت رعنا) رونمایی شد.

در بخش مجازی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بیش از 175 هزار عنوان کتاب از حدود دو هزار و 100 ناشر از طریق سامانه ketab.ir در دسترس علاقه‌مندان به کتاب در سراسر ایران قرار گرفت.

قائم مقام سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران در اولین نشست خبری روزانه گفت: 49 هزار و 496 جلد کتاب فروش اولین روز نمایشگاه در بخش مجازی است.

مجموعه‌های چندجلدی به دلیل دنباله‌داربودن داستان‌ها فضای پرکشش و همذات‌پندارانه‌ای برای خوانندگان ایجاد می‌کنند. به مناسبت نمایشگاه کتاب تهران در این مطلب با سه رمان ایرانی دنباله‌دار آشنا می‌شوید.

با پایان دور مقدماتی مسابقه استعدادیابی عصرجدید، این رقابت تلویزیونی به مرحله نیمه‌نهایی خود رسیده و 31 اجرای راه‌یافته به این مرحله در قالب 6 برنامه به رقابت خواهند پرداخت.

نشست بررسی کتاب «راز رسانه»؛ اثر مرحوم نادر طالب‌زاده، امروز 21 اردیبهشت‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.