شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

«هنر معاصر» به سرعت رشد کند و همانطور که رهبر معظم انقلاب بر اهمیت این قالب از هنر اشاره فرمودند، سرود می‌تواند جایگاه خود را بازیابد.

آیت‌الله جاودان هدایت مردم را از وظایف مهم روحانیون دانست و گفت: برنامه «زندگی پس از زندگی» خوب است زیرا بسیاری از روایاتی را که ما خوانده‌ایم، در این برنامه گفتند.

توسعه سامانه‌های فروش اینترنتی بلیت سینماها، یکی از سیاست‌هایی بود که در دولت گذشته دنبال شد و قرار بر این بود که انحصار از سینماتیکت به‌عنوان تنها مجرای خرید اینترنتی بلیت سینماها برداشته شود.

همزمان با روزهای ابتدایی تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «آزادی مشروط» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی، لیست کامل بازیگران این سریال منتشر شد.

چاپ هشتاد و دوم کتاب «خداحافظ سالار» درباره خاطرات همسر شهید حسین همدانی، قافله سالار مدافعان حرم، نوشته حمید حسام و از مجموعه انتشارات 27 بعثت، به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رسید.

سه عنوان از 12 عنوان تفاسیر رهبر معظم انقلاب از سوی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) منتشر شد.

جواد کامور بخشایش با حضور در سی و سومین نمایشگاه کتاب گفت: کتاب «تلخی رهایی» قابلیت تبدیل شدن به فیلم را دارد.

رئیس سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در سال 1400 بیش از 110 هزار عنوان کتاب در ایران تولید شده است و در این زمینه ایران جزو 10 کشور جهان به شمار می‌رود.

مرجع تقلید شیعیان آیت الله صافی گلپایگانی را شخصیت روشن فکر و به روزی دانست و از بیت ایشان خواست تا کنگره ای برای آن مرجع فقید برگزار و از آثار و تالیفاتشان رونمایی کنند.

همایون شجریان گفت: به حواشی و اخبار کاری ندارم خواندن برای ایران در دوبی خواست خودم بود و کشور امارات برای نخواندن از ایران محدودیتی نگذاشت.

تا امروز «دو زن» به سازمان سینمایی مراجعه کرده‌اند که برای‌شان تشکیل پرونده شده و آن‌گونه که خزاعی تصریح کرده، در صورت اثبات تجاوز، متجاوزین برای همیشه «حذف و ممنوع‌الکار» خواهند شد.

کتاب «بنیان اندیشه سیاسی اسلام در قرآن» پایان‌نامه مقطع دکتری جلیلی در دانشگاه امام‌صادق علیه‌السلام است که در سال 1381 از آن دفاع شده است. این کتاب از سوی شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده است.

داستان‌های تألیفی «تابستان خیس» و «مثلث عشق» از آثار جدید محمد صابری است که در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه شده است.

جشن امضای کتاب‌های «خداحافظ سالار» و «آب هرگز نمی میرد» فردا جمعه 23 اردیبهشت در نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود.