شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

وقتی کتاب پرفروش می‌شود تازه پای ناشران کپی‌کار به میدان می‌آید؛ کسانی که بدون اینکه سختی بکشند وقتی می‌بینند یک کتاب پرفروش است، به‌راحتی آن را کپی می‌کنند.

اصغر فرهادی که به عنوان یکی از اعضای هیات داروی بخش رقابتی اصلی جشنواره فیلم کن 2022 در این رویداد شرکت کرده از این تریبون استفاده کرد تا اتهامات مربوط به سرقت ادبی فیلم «قهرمان» را رد کند.

تعطیلی روز سه‌شنبه تهران به دلیل آلودگی هوا، بخش حضوری سی و سومین نمایشگاه کتاب را هم در بر گرفت و حالا احتمال تمدید یک روزه نمایشگاه مطرح شده است.

بازدید از موزه‌های تحت پوشش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در روز چهارشنبه 28 اردیبهشت به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی موزه‌ها، رایگان است.

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله فاطمی‌نیا از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر بانوی کرامت برگزار و اقامه نماز بر پیکر این عالم ربانی توسط آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان انجام شد.

نمایشگاه کتاب تهران روز سه شنبه به دلیل آلودگی هوای تهران تعطیل و به صورت مجازی فعال است.

منافقانی که به عنوان شاکی در دادگاه سوئد علیه حمید نوری شهادت داده‌اند و تعدادشان کم هم نیست، ادعا می‌کنند شاهد قتل عام همفکرانشان بوده‌اند. اگر قتل‌عام بود که شما زنده نمی‌ماندید...

احمد نوروزی طی حکمی احسان کاوه را به عنوان قائم‌مقام برون‌مرزی منصوب کرد.

سخنگوی نمایشگاه کتاب با بیان آمار فروش 67 میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب تاکنون به تشریح مشکلات قانونی برای حضور برخی ناشران مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دوره از نمایشگاه پرداخت.

تاکنون شورا فقط با انحلال و خاتمه فعالیت سه سینمای اروپا، استیل و عصر جدید (واقع در خیابان طالقانی) موافقت کرده است.

مستند «داستان‌های نگفته» با موضوع نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس به افق رسید.

رضا صفایی‌پور (طوفان)، بازیگر پیشکسوت سینمای قهرمان محور ایران، در بیمارستان یاس تهران بستری شد.

منتقد سینما گفت: «موقعیت مهدی» مخاطب را در غمی بیکران غوطه‌ور می‌کند؛ سازندگان «روز صفر» در دام یک سبک قدیمی سینمای حادثه‌ای افتاده‌اند و «مردبازنده» در به تصویرکشیدن یک سینمای سیاه تجربه‌ای موفق است.

رایزنی درباره آینده صنعت چاپ و نشر، یکی از مهمترین بخش‌های پنجمین روز از سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران بود.