شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

نویسنده و کارگردان سینمای ایران معتقد است که در مقطع کنونی ضعف بزرگ و اساسی سینمای ایران در زمینه فیلم‌های بلند و کوتاه سینمایی، تهی‌شدن از ژانر است.

کتاب‌هایی همچون «مربع‌های قرمز»، «حوض خون»، «بابا رجب»، «هدایت سوم»، «تقویم تاریخ دفاع مقدس» و «سفرنامه عشق» از جمله آثار دفاع مقدسی عرضه شده در نمایشگاه هستند.

علامه جعفری فردی را به شهید صدر معرفی می‌کند تا «اقتصادنا» را به فارسی برگرداند. شهید صدر در پاسخ، نامه‌ای می‌نویسد که بسیار خواندنی است.

بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، برنامه «زندگی پس از زندگی» شبکه 4 سیما با 28 درصد مخاطب، پربیننده‌ترین ویژه‌برنامه افطار سیمای رسانه ملی بوده است

«کاثیا»، پنجمین جلد از مجموعه رمان هفت جن در نمایشگاه کتاب عرضه شده است. نویسنده در این مجلد به نقد عرفان‌های کاذب پرداخته و تار و پود اثرش را با ولایت اهل بیت (ع) آمیخته است.

کارگردان مجموعه دردسرهای شیرین (1401) گفت: دستمزدهای نجومی شبکه نمایش خانگی آفتی است که باید فکری به حال آن کرد و این موضوعی ضربه‌زننده برای سینما و صنعت تصویر است.

میزبان جام جهانی 2022 میهمان نمایشگاه کتاب تهران است، حال پرسش اینجاست؛ ایران چگونه می‌تواند از حضور قطر در این رویداد فرهنگی برای خود فرصتی پایدار در عرصه نشر فراهم کند؟

ایرانی‌ها از کی کتابخوان شدند؟ از روزی که مغازه‌های کتابفروشی باز شد که به آنها «دکان کتاب» می‌گفتند و کتابفروش‌های دوره‌گرد هم راه افتادند در شهرهای بزرگ؛ اواخر دوران قاجار بود و روزگار مشروطه بود و دوره بیداری بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنای بنیاد فرهنگی هنری رودکی، در حکمی مجید زین العابدین را به عنوان مشاور وزیر و مدیر عامل این بنیاد منصوب کرد.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همگان باید به مجوزهای صادره احترام گذاشته و مجموعه‌های نظارتی جلوی بروز اتفاقات ناخوشایند را بگیرند.

عطش حضور، مقابل دوربین فیلمبرداری و دیده شدن بر روی پرده عریض سینما، از قدیم‌الایام، مورد توجه بسیاری از خوانندگان در سراسر جهان بوده است.

با توجه به مقررات سازمان سینمایی تشکیل شورای راهبردی اکران از حقوق اساسی از این سازمان است که بدون تخلف با اعضای صنوف اصلی تشکیل شده است.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: موضوع گرانی کاغذ سبب گرانی کتاب شده و این امر دلیل بروز مشکل برای علاقه‌مندان است و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم.

اشک‌ها و بی‌تابی‌های آیت‌الله جوادی آملی در روز تشییع پیکر همسرشان، فقط یک وداع عاشقانه نبود و در پس آن می‌شد، درس‌های بسیاری را مرور کرد.