جمعه 10 فروردین 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

رفیعی گفت: هر کس محبت امیرمومنان امام علی (ع) را بر دل داشته باشد خداوند مرگ را بر او آسان می‌کند. از کسانی نباشید که از مرگ به خاطر گناه کراهت دارند اما همان گناه را تکرار می کنند.

حاج محمود کریمی مداح اهل‌بیت (ع) که شب گذشته به همراه مادرش در برنامه محفل حضور پیدا کرده بود، امشب نیز میهمان ویژه این برنامه بود.

خانواده راهی مالکی از خوزستان در برنامه قرآنی محفل شرکت کردند. ابتهال خوانی زیبای آنها در وصف امیرالمومنین (ع) را در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید.

در دعای یازدهمین روز ماه مبارک رمضان از خدا می‌خواهیم تا خشم خود را بر ما حرام گرداند ولی اگر بدانیم چه چیزهایی خشم الهی را برمی‌افروزد، بهتر می‌توانیم از خشم خدا بگریزیم.

مرحوم آیت‌الله ناصری درمورد توسل به امام زمان (عج) می‌گوید: از توسل به امام زمان (عج) غافل نشوید و هیچ‌وقت نگویید من درب خانه امام را زدم اما پاسخی نگرفتم شاید حجاب بین شما و امام زیاد باشد و صدای شما به امام نرسیده باشد.

در دوران دفاع مقدس هشت بهار مردم ایران با صدای سوت خمپاره و آژیرخطر گذشت اما حتی رزمندگان با وجود شرایط سخت و متفاوت، به نوروز و فرارسیدن سال نو توجهی ویژه داشتند و هرطور که می‌شد سفره هفت‌سین متفاوت خود را به راه می‌انداختند.

یک رزمنده و نویسنده دفاع مقدس گفت: سفر راهیان نور باید مخاطب را به یک فرد پرانرژی و امیدوار تبدیل کند و یاد بگیرد در بدترین شرایط هم باید زندگی کرد. همان طور که شهدا با عشق اینجا زندگی کردند و این شعار نیست.

اولین قسمت از ویژه برنامه لحظات افطار شبکه دو سیما با عنوان «پناه» در حالی روی آنتن رفت که بنیامین بهادری خواننده موسیقی پاپ بعد از مدت‌ها دوری از رسانه‌های رسمی به صورت زنده اذان گفت.

ماه رمضان در کشورهای آفریقایی علاوه بر ماه معنویت و عبادت ماه جشن و سرور آیین‌های ویژه ضیافت‌های گروهی خوراک‌ها و شیرینی‌های لذیذ و دلچسب نیز هست و مردم هر کشوری شیرینی‌ها و دسرهای خاص خود را دارند.

آمارهای ثبت شده در سامانه سمفا نشان می‌دهد نخستین روز سال 1403 در سراسر ایران 40034 نفر برای دیدن فیلم‌های اکران نوروزی بلیت سینما تهیه کرده و روی صندلی سالن‌ها نشستند.

حاج محمود کریمی مداح اهل بیت (ع) به همراه مادرش در برنامه قرآنی محفل حضور پیدا کرد. مادر او خاطره‌ای از زمان دعوت محمود کریمی به خانه تعریف کرد که در ویدئوی زیر می‌شنوید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دست جوانان جبهه مقاومت در فلسطین، عراق و یمن را می بوسم زیرا که افتخار جهان اسلام هستند که رژیم صهیونیستی با تمامی حمایت های دنیای استکبار زبون کردند.