شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

عید فطر جشنی است که مسلمانان پس از پایان ماه رمضان در روز اول شوال برگزار میکنند.

پویش «زندگی با آیه‌ها» با استقبال گسترده هم‌وطنانمان روبه‌رو شد و توانست با عبور از مرز 10 میلیون مخاطب، یکی از بزرگترین پویش‌های قرآنی کشور را رقم بزند.

عید فطر یکی از بزرگ ترین اعیاد اسلامی است که پس از پایان یک ماه امساک و سر بر آستان الهی ساییدن و عبادت میآید.

در حال حاضر فیلیمو و نماوا مسیر ثبت کپی رایت را در پیش گرفته‌اند و تنها پلت‌فرمی که همچنان حاضر نیست وارد چرخه بهره‌مندی از کپی رایت منطقه‌ای شود، پلت‌فرم فیلم‌نت است.

پلتفرم «شیدا» به عنوان بازیگر جدید شبکه نمایش خانگی از ساترا مجوز فعالیت گرفت.

از امام رضا (ع)، نقل شده که روز فطر عید قرار داده شده تا مسلمانان در آن روز گرد هم آیند و خداوند را برای نعمت‌هایی که به آنان داده ستایش کنند، و از همین رو تکبیر در نماز آن بیش از روزهای دیگر قرار داد.

همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم استان مازندران از کوچک‌ترین قرآن چاپی موجود جهان با قدمت 150 سال رونمایی شد.

روز جزا، روز پاسخگویی بدون امکان رفع و رجوع بی‌مورد است و اصلاً نمی‌شود انسان عذر دروغین بیاورد.

مراسم ترحیم رضا داوود نژاد بازیگر فقید سینما و تلویزیون ظهر روز دوشنبه 20 فروردین ماه 1403 با حضور هنرمندان عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون در مسجد جامع شهرک قدس برگزار شد.

تقریباً چهل نفر در به سرانجام رساندن آن شراکت داشته‌اند. بخشی از آن دانشجویان خود من بودند که قواعد کار را پیش‌تر آموخته بودند. انجام این کار با کسب تجربیات بسیاری نیز همراه بود.

کتاب «باغ‌های معلق» تازه‌ترین اثر سمیه عالمی روایت ساده هفت زن سوری در شهر «نبل و الزهراء» است که چهار سال محاصره توسط مسلحین را تجربه کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ضیافت افطار سازمان سینمایی با سینماگران ابراز امیدواری کرد در سال جدید با حضور هنرمندان گام‌های مهمی برای ارتقای وضعیت فرهنگی و هنری کشور برداشته شود.

به مناسبت سالروز درگذشت صداپیشه، مدیر دوبلاژ و مجری سرشناس، زنده‌یاد ابوالفضل بهرام زندی این ویدئو را ببینید.