سه‌شنبه 10 مهر 1403

مشکلات دانشجویان ایرانی در بلاروس بررسی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشکلات دانشجویان ایرانی در بلاروس بررسی شد

تهران - ایرنا - سفیر ایران در بلاروس در تماس تلفنی با رییس دانشگاه دولتی پزشکی این کشور، مسایل دانشجویان ایرانی را مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

به گزارش بخش رسانه‌ای سفارت ایران در بلاروس، «سعید یاری» در گفت‌وگوی تلفنی با «آناتولی سیکورسکی» درباره برگزاری آنلاین امتحانات پایان ترم، تسریع در صدور مدارک فارغ التحصیلی دانشجویان و امکان به تعویق انداختن دوره کارآموزی دانشجویان ایرانی رایزنی کرد.

رییس دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس نیز در این گفت‌وگوی تلفنی افزود: امتحانات همه دانشجویان در همه رشته‌ها به صورت آنلاین برگزار می شود، به استثنای «امتحانات نهایی دولتی» که حتما باید برای همه دانشجویان، اعم از دانشجویان خارجی و بلاروسی، به صورت حضوری برگزار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری حضوری این امتحانات، با اعتبار علمی دانشگاه و تایید مدارک فارغ‌التحصیلان مرتبط است، گفت: اطمینان می‌دهم که همه پیش‌بینی‌ها و تمهیدات مقتضی برای حفظ سلامتی دانشجویان اندیشیده شده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

سیکورسکی افزود: بنا به درخواست سفارت ایران در بلاروس، تلاش خواهیم کرد به سرعت امور مربوط به صدور مدارک فارغ‌التحصیلی دانشجویان ایرانی انجام و این مدارک به موقع آماده شود.

رییس دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس در خصوص به تعویق انداختن برگزاری کارگاه عملی دانشجویان به زمان مناسب‌تر قول همکاری داد.

اکنون بیش از 800 دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های بلاروس، غالبا در رشته‌های علوم پزشکی مشغول تحصیل هستند.