چهارشنبه 13 تیر 1403

مشکل جدی زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان فیروزه

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مشکل جدی زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان فیروزه

حکیم پور گفت: آن چیزی که حوزه زیرساخت‌های فرهنگی نیاز بوده در شهرستان فیروزه اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل حکیم پور، فرماندار فیروزه در حاشیه افتتاح خط انتقال سد بار به فیروزه در گفت‌وگو با صبح توس گفت: 100 درصد روستاهای شهرستان فیروزه مجهز به خانه بهداشت هستند و بر این اساس تا الآن 125 نفر براثر کرونا در این شهرستان فوت کرده‌اند.

وی افزود: دو هزار و 850 بیمار قطعی کرونا تا این لحظه در فیروزه شناسایی شده‌اند و 20 هزار و 951 دز واکسن در مرحله اول و هشت هزار و 429 دز مرحله دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

فرماندار فیروزه تأکید کرد: روزانه 700 تا 800 دز واکسن در کل شهرستان فیروزه تزریق می‌شود و 64 درصد مردم علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

حکیم پور خاطرنشان کرد: کمبود معلم در شهرستان زبرخان وجود دارد و چهار مدرسه نیاز ضروری به بازسازی دارد و امیدواریم خیرین به‌مانند نیشابور به موضوع ساخت مدرسه ورود کنند.

وی با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا در فیروزه بیان داشت: 450 میلیارد ریال اعتبارات اجرایی در شهرستان در سال 1400 است ولی باید دید چه مقدار از این مبلغ تخصیص می‌یابد.

فرماندار فیروزه تأکید کرد: اکثر پروژه‌های فیروزه اوراق هست که واریز آن برای سال 1403 هست یعنی پیمانکاران الآن باید هزینه کنند و سه سال دیگر مبلغش را دریافت کند و این کار را سخت کرده است.

حکیم پور خاطرنشان کرد: در دوران صف‌های کالا، هیچ صفی در شهرستان فیروزه ایجاد نشد و این نتیجه برنامه‌ریزی جهت حذف واسطه‌ها بود که توانستیم کالاها را با استفاده از ظرفیت بسیج و دهیاری‌ها به دست خود مردم رساندیم.

وی افزود: تمام انبارهای شهرستان فیروزه شناسایی و ثبت‌شده است و تا این لحظه هیچ پرونده احتکار در شهرستان تشکیل نشده است ولی احتمال دارد که از شهرستان به‌عنوان بارانداز شهرستان نیشابور برای دپو کالا استفاده شود و بسیج و پلیس موظف به سرکشی به تمام مراکز ممکن برای تجمیع کالاها هستند.

حکیم پور ادامه داد: 12 میلیون مترمکعب آب پشت سد جمع هست و هر روز حجم زیادی از آن تبخیر می‌شود و باید از آن بهترین استفاده رو داشته باشند.

فرماندار فیروزه ادامه داد: فقط فولاد خراسان از آب سد بار در بخش صنعت استفاده می‌نماید.

این مقام مسئول با اشاره به حوزه فرهنگ ادامه داد: آن چیزی که حوزه زیرساخت‌های فرهنگی نیاز بوده است در شهرستان فیروزه اتفاقی نی افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: درخواست ساخت یک مجتمع فرهنگی در شهرستان با همکاری آستان قدس رضوی هستیم.

حکیم پور ادامه داد: کلیه اماکن بلااستفاده درون روستاها را شناسایی کردیم و پس از بهزیستی آن‌ها را تبدیل به خانه‌های فرهنگ کردیم و امروز 25 خانه فرهنگ فعال هستند و طی هفته دیگر نیز چهارخانه اضافه خواهد شد.

این مقام مسئول تأکید کرد: انجمن‌های خوشنویسی و شعر در شهرستان فیروزه فعال‌شده است و فعالیت‌های کتاب‌خوانی نیز در قالب انجمن فعال‌شده است.

وی بیان داشت: 500 میلیون ریال اعتبار کتاب برای شهرستان فیروزه جذب‌شده است و به‌زودی خواهرخواندگی شهرهای فیروزه و کاشان امضا خواهد شد.

حکیم پور با اشاره به باغ نشاط به‌عنوان بزرگ‌ترین باغ ایرانی گفت: مرمت ساختمان اصلی انجام‌شده است و با توجه به زمین‌های که دارد در نظر داریم این باغ را به دهکده گیاهان دارویی تبدیل نماییم و امسال نیز هشت میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته‌شده است. همچنین مجوز موزه مردم‌شناسی برای این مجموعه دریافت شده است.

وی با اشاره به خانه کمال‌الملک تأکید کرد: این خانه متعلق به بخش خصوصی است و مالک قبلی اجازه اقدامی در آن را نمی‌داد ولی با توجه به فروش این خانه به مالک جدید امکان دارد شرایط جدیدی ایجاد شود. البته با توجه به میراثی بودن این منزل، کسی اجازه تخریب آن را ندارد.

حکیم پور خاطرنشان کرد: کاروان شوریاب دچار تخریب بسیار زیاد شده است و با توجه به اعتبارات امکان بازسازی آن نیست و فقط اعتباری برای محصور کردن آن گرفته شده است تا تخریب‌ها ادامه پیدا نکند. اگر کسی برای سرمایه‌گذاری اقدام کند ما استقبال می‌کنیم.

وی افزود: دو روستای در شهرستان فیروزه دچار مشکل در آنتن دهی دیجیتال صداوسیما است که اعتبار آن تخصیص داده شده است و به زودی حل خواهد شد.

انتهای پیام /