یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تعامل با همه کشورهای جهان است و دست هر کسی را که برای همکاری و دوستی به طرف ما دراز شود، به گرمی می‌فشاریم، اما نیروهای مسلح توانمند ما دستی را که برای تعرض و تعدی به سوی ایران دراز شود، قطع خواهند کرد.

وب‌گاه 55 آنلاین

«پلتیک ایران چیست؟ کشتی دولت کجا می‌رود؟ درین دریای حوادث از برای ما خطری هست یا نیست؟ اگر هست تدارک ما چیست؟

وب‌گاه خبر آنلاین

امیدنامه نوشت: م حمدرضا حسینی بهشتی استاد فلسفه دانشگاه گفت: در پیشبرد برنامه ها باید به گونه ای اقدام کرد که نظرات عمومی همه مردم جلب شود نه آنکه مدیریت حذفی را اعمال کنیم. اجرای موفق قوانین و برنامه ها زمانی است که نظر اکثریت و خردمندان را با خود به همراه داشته باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

معاون رییس‌جمهور در همایش «منتخبان برندهای صنعت»، راس سوم قدرت را تجارت خواند و با اشاره به اینکه امروز بیش از 300 نوع مشتقات سنگین داریم که هر گرم از آن گاهی ده‌ها هزار دلار می‌ارزد، اذعان کرد: کماکان در یک نبرد نابرابر هستیم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیسی تقریبا بعد از یکسال از توقف مذاکرات وین6، نتوانست مذاکره غیر مستقیم با امریکا را با تیم جدید خودش به سرپرستی علی باقری به نتیجه برساند. از این رو مذاکرات ایران و امریکا که با واسطه گری روسیه در حال انجام بود، با آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین و تغییر آرایش نظام بین الملل تا به امروز متوقف مانده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یکی از مولفه های مهم در مذاکرات کشورها، تعیین راهبردها و روش مذاکره، تعیین چارچوب خواسته ها و اهداف و در نهایت برآورد مولفه های سیاست داخلی و اجماع سیاسی برای آغاز هر مذاکره ای است. دولت های بعد از انقلاب در موقعیت های مختلف، مذاکرات مستقیمی را با امریکا انجام داده اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

آمریکایی ها با دبه کردن و نقض عهد مدعی شده اند باید فرد پنجمی که با اتهام جاسوسی دستگیر شده نیز آزاد شود و این موضوع اخیر باعث توقف مذاکرات شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

این روزها برخی چهره‌ها و رسانه‌های وابسته به دولت قبل سعی دارند بار دیگر بحث مذاکره مستقیم و توافق با آمریکا را داغ کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رسانه های ژاپنی روز جمعه گزارش دادند که توکیو روز یکشنبه میزبان حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران خواهد بود. به گزارش «ایسنا»، شبکه تلویزیونی بیزینس استاندارد با استناد به اظهارات برخی منابع مطلع اعلام کرد که وزیر امور خارجه ایران قرار است فردا یکشنبه برای دیدار با همتای ژاپنی خود و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، به این کشور سفر کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

عصرایران نوشت: پیشنهاد صالحی برای مذاکرات مستقیم ایران و امریکا، بیش از همه یادآور پیشنهاد عطاءالله مهاجرانی در سال 69 برای مذاکرات ایران و امریکاست. اولین کسی که بعد از پایان جنگ 8 ساله، به طور علنی پیشنهاد مذاکره را مطرح کرد. پیشنهادی که به شدت با حمله و واکنش منفی محافظه کاران (اصولگرایان فعلی) روبه رو شد.

وب‌گاه عصر ایران

شاید این گفته صالحی نه صرفا یک پیشنهاد بلکه یک پیش خبر باشد. یعنی میانجیگری های واسطه ها از سوئیس و عراق تا عمان و قطر نتیجه داده و قرار است به زودی ایران و امریکا مذاکرات مستقیم داشته باشند. البته این تنها یک گمانه زنی است. به حال سخنان صالحی را نباید صرفا موضع گیری عادی رسانه ای دانست.

وب‌گاه مشرق نیوز

عوامل توافق پرخسارت برجام یعنی ظریف، عراقچی و صالحی در قالب سخنرانی و گفت‌وگو به میدان آمده و سعی کرده‌اند تا از منظرهای مختلف، میدان دار مجدد انحراف سیاست خارجی کشور به سمت مذاکره با امریکا شوند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ایران ارگان دولت ابراهیم رئیسی در مطلبی به انتقاد از علی اکبر صالحی و محمدجواد ظریف پرداخت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یکی از بندهای قطعنامه 2231 به پایان می رسد، باید این دوران را با درایت پشت سر بگذاریم

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در سومین نشست از سلسله نشست های نظم جهانی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران که روز یکشنبه برگزار شد، تحلیلی از وضعیت موجود بین‌المللی، مولفه‌های قدرت در نظام بین‌الملل و سناریوهای پیش رو در عرصه سیاست جهانی ارائه کرد. خرازی، روند توسعه در کشورمان طی چهار دهه گذشته و دستاوردها و چالش های آن و همچنین تناسبات و تعارضات آن را با عرصه روابط بین‌الملل...

خبرگزاری مهر

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: دیپلماسی بخشی از میدان است.