سه‌شنبه 10 مهر 1403

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس: مرحوم آیت اللهی فردی زاهد و پارسا بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون هماهنگ کننده سپاه قدس: مرحوم آیت اللهی فردی زاهد و پارسا بود

یزد - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه قدس با تسلیت رحلت حجت‌الاسلام سید محمدجواد آیت اللهی امام جمعه موقت شهر یزد که سه شنبه این هفته بر اثر بیماری کرونا درگذشت، گفت: آن فقید سعید از چهره های درخشان در عرصه های علم و فقه و از چهره ها بنام و عالمی عامل، زاهدی پارسا و خدمتگذار به اسلام و انقلاب بود.

در پیام سردار سرتیپ پاسدار محمد رضا فلاح زاده که نسخه ای از آن روز جمعه در اختیار خبرنگار ایرنا، قرار گرفت، آمده است: رحلت این عالم ربانی را به حضرت ولی عصر (عج)، علمای اعلام و طلاب علوم دینی، مردم و مسوولان یزد و بیت آیت الهی تسلیت می گویم.

مرحوم آیت اللهی،26 خرداد 1349 شمسی در شهر یزد متولد شد و از دوران کودکی از استعداد و حافظه ای قوی برخوردار بود و در 6 سالگی بخش زیادی از قرآن را حفظ بود و از 10 سالگی و در اوج انقلاب ایران با تحصیل نزد پدر به تحصبلات مقدماتی علوم دینی پرداخت و پس از مدتی وارد حوزه علمیه یزد شد و در مدرسه خان سکنی گزید.

مقدمات و بخشی از سطح را نزد استادانی چون محمد صمدی، مرتضی میرزائی، غلامرضا ریسمانیان، محمد رحیمی، میرزا حسن ابوترابی، سید صدر الدین طباطبائی و شیخ محمود علومی فرا گرفت و در 14 سالگی در حرم مطهر امام رضا (ع) به دست پدر بزرگوارشان به لباس سیادت روحانیت ملبس شد.

سپس برای ادامه تحصیل رهسپار حوزه علمیه قم شد و سطح عالی را نزد آیات عظام اعتمادی، محمدی، دوز دوزانی، پایانی و موسوی تهرانی به پایان برد و در شرایطی که بیشتر از 20 سال از عمرش نگذشته بود در حوزه درس خارج فقه و اصول بزرگانی چون آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی، شیخ ابوالفضل خوانساری، وحید خراسانی، میرزا جواد تبریزی و فاضل لنکرانی شرکت کرد.

*س_برچسب‌ها_س*