یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

معتقد به حقوق بشر و پایبند به آن هستیم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
معتقد به حقوق بشر و پایبند به آن هستیم

معاون امور بین الملل قوه قضاییه گفت: از 10 معاهده بین المللی جزو 5 کنوانسیون حقوق بشری هستیم و در حوزه بین المللی سیاست تعاملی را در پیش داریم.

کاظم غریب آبادی در حاشیه نشست با سفرا و دیپلمات‌های مقیم و روسا و نمایندگان سازمان‌های بین المللی درباره سیاست حقوق بشری ایران، اظهار کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر در عرصه داخلی و خارجی مشخص است.

وی با بیان اینکه معتقد به حقوق بشر و پایبند به آن هستیم، گفت: به سه الزام در حوزه حقوق بشر پایبند هستیم؛ در وهله اول اینکه ما یک کشور اسلامی هستیم و معتقدیم حقوق بشر ریشه در ادیان الهی وجود دارد و پدیده نوظهور نیست.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و معاون امور بین الملل قوه قضاییه با بیان اینکه در ادیان الهی به حقوق بشر تاکید شده است، تصریح کرد: الزام دوم قوانین است به ویژه قانون اساسی. سومین الزام نیز تعهدات بین المللی ایران در زمینه حقوق بشر است.

وی افزود: از 10 معاهده بین المللی جزو 5 کنوانسیون حقوق بشری هستیم و در حوزه بین المللی سیاست تعاملی را در پیش داریم، از این رو تعامل ویژه‌ای با دفتر کمیسر عالی حقوق بشر داریم.

غریب آبادی ادامه داد: با طیفی از گزارشگران موضوعی حقوق بشر دیدار و تعامل داریم؛ خانم دوهان از ایران بازدید کرد و از سه گزارشگر ویژه دیگر هم دعوت کردیم که اگر بپذیرند میزبانشان خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی