سه‌شنبه 1 خرداد 1403

معمر قذافی

معمر قذافی

وب‌گاه مشرق نیوز

روزهای پایانی آبان‌ماه سال قبل بود که مسیح علینژاد و حامد اسماعیلیون از چهره‌های اصلی اپوزیسیون، با حضور در کنفرانس امنیت بین‌المللی هالیفکس کانادا، خواهان منطقه پرواز ممنوع کردستان ایران شدند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اسپیس‌ایکس دومین مأموریت خصوصی شرکت اکسیوم موسوم به Ax-2 را راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تحلیل‌گران می‌گویند که پذیرش مجدد سوریه در اتحادیه عرب، سیگنالی قوی برای پایان‌دادن به انزوای اسد است که نشان‌دهنده تغییری مهم در نگاه بازیگران منطقه‌ای به بقای دولت او که در تضاد با غرب است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بشار اسد از بحران و جنگ داخلی سوریه عبور کرد. بحران و جنگ داخلی که از مطالبه اصلاحات، اعتراضات سیاسی و راهپیمایی مسالمت آمیز شروع شد و به مخالفت مسلحانه و ظهور گروه های مخالفان مسلح، گروه های مسلح، تروریستی، داعشی و القاعده ای رسید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بشار اسد از بحران و جنگ داخلی عبور کرد و در قدرت باقی ماند. بحرانی که نیم میلیون کشته برجای گذاشت؛ 7 میلیون آواره و پناهجو برجای گذاشت؛ سوریه را نابود کرد اما بشار اسد باقی ماند و بعد از 12 سال در نشست اتحادیه عرب شرکت کرد.

وب‌گاه عصر ایران

مشت آهنین پادشاه بحرین علیه معترضان جواب داد و با بر جای ماندن کشته و زخمی و زندانیان سیاسی و شکنجه، اعتراضات تمام شد و او در قدرت ماند و در نشست جدید اتحادیه عرب هم حاضر شد.

وب‌گاه عصر ایران

این اتهامات شامل فساد مالی، دریافت حمایت مالی غیرقانونی برای تبلیغات انتخاباتی و مخفی کردن اختلاس منابع مالی عمومی است.

وب‌گاه عصر ایران

برخی از فیلسوفان اخلاق گفته‌اند که یک راه توجیه حق دخالت بشردوستانه این است که این حق را برآیند دو اصل اخلاقی بدانیم: اصل دفاع از خود، اصل امداد به دیگری. اصل دوم به دیگران می‌گوید: اگر می‌توانید بدون تحمل هزینه زیاد، زیانی عظیم را از کسی یا کسانی دفع کنید، اخلاقا موظف به کمک کردن به آن فرد یا افراد هستید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

با آغاز جنگ مستقیم روسیه علیه اوکراین، مدودف با پخش مطالب جنجالی در کانال خود در تلگرام، به خط مقدم صحنه سیاسی روسیه بازگشت؛ اما از دروازه‌ای متفاوت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مانند بسیاری از روایت‌های تک‌خطی و بدون کش و قوس، روایت تحول امیدبخش در جهان عربی ساده‌کننده و فریب‌دهنده است و نمی‌تواند واقعیت را نمایندگی کند.

وب‌گاه عصر ایران

پهلوی‌چی‌ها ولو تلویحا به مردم ایران پیشنهاد می کنند سیاسی نباشید تا مرفه باشید. این جماعت اعتقادی به لیبرالیسم سیاسی ندارد و وعده‌اش درباره سلطنت مشروطه، چیزی جز تلاش برای عبور خرش از پل نیست.

خبرگزاری دانشجو

گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو_ پایگاه خبری "میدل ایست آی" در گزارشی با اشاره به درگیری‌های گسترده کنونی در سودان، به طور خاص سعی کرده به واکاوی ریشه‌های مهم و اصلی این درگیری‌ها و البته، چشم‌انداز‌های محتمل در مورد آینده سودان بپردازد. پایگاه خبری میدل ایست آی در گزارش خود می‌نویسد: «نبرد‌های جاری که میان نیرو‌های ارتش سودان و نیرو‌های شبه نظامی موسوم به واکنش سریع سودان به رهبری "محمد...

وب‌گاه 55 آنلاین

ژان فرانسوا لویله جاسوس سابق فرانسوی از نقش خود در سقوط حکومت قذافی در لیبی می‌گوید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

جاسوس پیشین فرانسه در کتابش از شیوه استخدام منابع، بازی با سلسله مراتب رژیم، حمایت از شورش‌های ضد قذافی و کارهای دیگر با هدف رسیدن به اهدافش پرده برمی‌دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

بازار شایعه در هفته‌های اخیر در کشور بسیار داغ است، از وجود جیوه‌قرمز در چرخ‌خیاطی‌های قدیمی تا جنجال اینستاگرامی برای فروش سکه‌های 25 تومانی به قیمت‌های نجومی.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سعدالله زارعی طی یادداشتی در ستون یادداشت روز کیهان با عنوان «نقش رژیم صهیونیستی در بحران سودان» نوشت: ده روز از آغاز درگیری‌های سودان می‌گذرد و شواهد و قرائن از تشدید درگیری‌ها خبر می‌دهند. طی این ده روز تلاش محمد حمدان دقلو موسوم به «حمیدتی» فرمانده نیرو‌های موسوم به «واکنش سریع» بر پایتخت تمرکز داشت. او کوشید با استفاده از نیرو‌های نسبتاً ورزیده‌ای...