جمعه 28 اردیبهشت 1403

معمر قذافی

معمر قذافی

وب‌گاه مشرق نیوز

صورت مسأله در رابطه با حضور غرب در منطقه چنان واضح است که بسیاری با این میزان شفافیت درباره دلایل حضور، همواره این سوال را مطرح می‌کنند که چرا کشورهای منطقه تا این میزان تن به خواسته‌ها غرب می‌دهند؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز

«مدیریت بحران» همزاد همیشگی «رسانه» درمنطقه غرب آسیا است. این بحران‌ها را پایانی نیست از بحران سیاسی واقتصادی و نظامی و امنیتی گرفته تا بحران بین‌المللی. فرقی ندارد که در شاخ آفریقا قرار گرفته باشد یا در حاشیه خلیج فارس. رسانه‌های این منطقه، گریزی از بحران ندارند. وجود بحران‌های متعدد، نقش‌های مهمی را بر رسانه تحمیل کرده است از بسیج افکار عمومی تا اقناع ملی. همین موجب شده تا این رسانه‌ها...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: هم‌میهن در گزارشی به بررسی عملکرد و مواضع همسران رؤسای‌جمهور ایران و حاشیههایی که جمیله علمالهدی برای سید ابراهیم رئیسی درپی داشته است، پرداخته است

وب‌گاه خبر آنلاین

هم میهن نوشت: در بین زنان رؤسای جمهور تاریخ ایران بدون شک نام عاتقه صدیقی، همسر محمدعلی رجایی را می‌توان به‌عنوان سیاسی‌ترین همسر رئیس‌جمهور دانست که در مقاطعی از تاریخ جمهوری اسلامی پست سیاسی هم داشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

روزنامه هم میهن به بررسی عملکرد و مواضع همسران رؤسای‌جمهور از ابتدای انقلاب تا کنون و حاشیه هایی که جمیله علم الهدی برای سید ابراهیم رئیسی درپی داشته؛ پرداخته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: کتاب «ایام تحصیل؛ روایتی از دوران طلبگی سید موسی صدر» در کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی با حضور مولف کتاب، خانم حوراء صدر مدیرعامل موسسه امام موسی صدر، آیت الله علوی بروجردی و حجت الاسلام والمسلمین رضا مختاری رئیس موسسه کتابشناسی شیعه رونمایی شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

حورا صدر چشم انتظاری بازگشت پدرش و نا امیدی از عدم پیگیری مسئولان را تشریح کرده که عصر ایران منتشر کرد.

وب‌گاه عصر ایران

روزنامه کیهان نوشت: سرهنگ هرکه بود ولی اکنون ملت لیبی در حسرت حکومت او هستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

چرا انقلاب فضاحت‌بار آمریکایی زن، زندگی، آزادی در ایران مثل لیبی نشد و برعکس پولهای ایران آزاد و در تمام مجامع اقتصادی - سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی از او استقبال شد؟

خبرگزاری تسنیم

معاول اول قوه قضا‌ئیه از شناسایی 97 متهم در ترور حاج قاسم خبر داد و گفت: برای 73 آمریکایی صدور کیفر‌خواست صادر شد‌.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«اکونومیست» در تلاش برای شناسایی اینکه کدام جنبه از دموکراسی رو به زوال بوده است، با استفاده از روشی آماری که تاثیر سوگیری انسانی را به حداقل می‌رساند، شاخص ترکیبی خود را طراحی کرده است. در این روش دو جنبه کلیدی حکمرانی در نظر گرفته می‌شود. «جنبه حکومتی» که مستقیما با ظرفیت دولت تعیین می‌شود و «جنبه‌های لیبرالیسم» که توسط باز بودن اقتصاد و امکان رقابت سنجیده می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

سخنان آقای رئیسی و امثال او در صحن علنی سازمان ملل چه کارکردی دارد؟ اگر به سیاست و نتایج و توابع این سخنان کاری نداشته باشیم و صرفا تریبون سازمان ملل را فرصتی برای اظهار نظر بدانیم احتمالا از سخنانی از این دست به شدت لذت می بریم. رئیس جمهور یک کشور انقلابی پیشِ چشمِ نمایندگانِ رسمی بسیاری از کشورها، امپریالیسم جهانخوار را به چالش می کشد و صهیونیست ها را محکوم می کند و به حامیان داعش...

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیسی در سخنرانی خود در سازمان ملل، هرچند، مواضعی انتقادی درباره تداوم تحریم ها بیان کرد اما این مواضع، تکرار مواضع پیشین وی بود و نکته و موضعی تازه یا راهکاری کارساز برای خروج بن بست از برجام یا کاهش و مهار تحریم ها در برنداشت. علاوه براین، محور سخنان او علیه تحریم ها به عنوان اصلی ترین چالش دیپلماسی ایران، میان محورهای پرشمار دیگر سخنرانی اش، قرار گرفت و چندان به چشم نیامد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در سال 2021 از ایلان ماسک پرسیده شد ثروتمندترین فرد روی زمین بودن چه احساسی دارد؟ ماسک جواب داد: «من فکر می‌کنم پوتین به‌طور قابل‌توجهی از من ثروتمندتر است.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نشریه پلیتیکو گزارش داده که براساس اظهارنامه مالیاتی که رئیس‌جمهور ایالات‌متحده و همسرش منتشر کرده‌اند، 20180 دلار به 20 مؤسسه خیریه مختلف اهدا کرده‌اند.