سه‌شنبه 1 خرداد 1403

معمر قذافی

معمر قذافی

وب‌گاه عصر ایران

در مقاله «امید جوان» آمده نویسنده (معتضد) نه به خاطر دارد و نه در سندی دیده که سرهنگ قذافی بعد از کودتا علیه سنوسی 6000 نفر را اعدام کرده باشد و اساسا کودتایی بدون خون ریزی را سامان داد (یا سامان دادند تا از منابع نفت لیبی بهره ببرند) و از اعدام 6000 نفره خبر‌ی نبوده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: شورش اخیر در روسیه شکاف‌هایی را در رژیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آشکار کرد و این امید را در غرب افزایش داد که روزهای قدرت او به پایان رسیده است. دو دلیل برای احتیاط درباره چنین خوشبینی‌هایی وجود دارد: خودکامگان توانایی ماندگاری قابل توجهی دارند و به ندرت توسط یک دولت دموکراتیک جایگزین می‌شوند.

وب‌گاه خبر آنلاین

محسن رفیق‌دوست گفت: سال 58 که دادگاه‌های انقلاب مرتبا هر یکی دو ماه ده پانزده نفر را اعدام می‌کردند، رفتم لیبی، قذافی گفت که شما مگه حکومت بلد نیستید! این چه کاری است هر یکی دو ماهی ده پانزده نفر را اعدام می‌کنید دنیا شروع می‌کتد بر علیه شما فحش دادن. من یک شب 6 هزار نفر را کشتم کردم خلاص!

وب‌گاه عصر ایران

مقاله «ایرانیان نژاد‌پرست نیستند» بازتاب فراوان داشت و بعد از آن بحث بر سر کلمه «خوزستان» درگرفت. چون این مباحثه نه میان دو شخص بلکه دو طیف فکری است و همچنان حاوی اشارات تازه در نوشته ها و جوابیه هاست این نقد نیز منعکس می‌شود...

وب‌گاه عصر ایران

آیت‌الله بهشتی در مقابل اتهامات و لقب دادن او سکوت کرد ولی متقابلا خود محمد منتظری هم به خاطر بستن باند فرودگاه مهرآباد برای سفر بدون گذرنامه و مجوز به لیبی در نشریات سال 58 به "محمد رینگو" شهرت یافت. چرا که چند بار برای خروج غیر قانونی از طریق مرز هوایی همراه با گروهی مسلح اقدام کرد ولی دولت موقت اجازه نمی‌داد و او بیشتر از چشم بهشتی می‌دید تا بازرگان و یزدی (وزیر خارجه). زیرا دکتر...

وب‌گاه عصر ایران

این هزینه تجاوز و اشغالگری است. تجاوز نظامی برای گسترش مرزهای کشور، برخلاف گذشته، دیگر نه قابل افتخار است نه ارزشمند بلکه موجی از تبعات منفی را جلب می کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

جمعه شب گروه واگنر به‌دلیل اختلاف نظر با وزیر دفاع روسیه دست به شورش زد و خبرها حکایت از پیشروی این گروه در داخل خاک روسیه دارد. به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی تصرف برخی از پایگاه‌های نظامی و نهادهای دولتی در شهر روستوف روسیه توسط مزدوران نظامی واگنر، رئیس جمهوری این کشور گروه واگنر را به شورش مسلحانه و «خیانت به کشور» متهم کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: روسیه و چین نزدیکی‌هایی با یکدیگر دارد و گرچه مقامات دو کشور نیز در گفتارهای خود سعی دارند بر این نقاط اشتراک و نزدیکی تأکید کنند، اما نهایتاً آن‌ها رقیب یکدیگر در خاورمیانه باقی خواهند ماند.

خبرگزاری مهر

اگر اردن در زمینه مسائل جبهه مقاومت اسلامی عقب‌گرد نمی‌کرد و در سنگر مقاومت می‌ماند، حتما کشوری بود که برای ایران، اهمیتی در حد اهمیت سوریه را داشت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ابراهیم کالین، محقق مطالعات اسلامی اخیرا از سوی اردوغان به‌عنوان رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه برگزیده شده است. او دکترای خود را در فلسفه اسلامی از دانشگاه جورج واشنگتن زیر نظر «سید حسین نصر» دریافت کرد. کالین که در مکتب سید حسین نصر شاگردی کرده است، همچون استادش پیرو فلسفه صدرایی است. او به همراه استادش کتابی را درباره ملاصدرا به عربی ترجمه کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ابطحی گفت: یک فردی مثل قذافی از وقتی انقلاب کرد تا وقتی که کشته شد در شرایط انقلابی ماند و معتقد نبود که منتخبین مردم باید قانون مشخص کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ابطحی گفت: یک فردی مثل قذافی از وقتی انقلاب کرد تا وقتی که کشته شد در شرایط انقلابی ماند و معتقد نبود که منتخبین مردم باید قانون مشخص کنند.

خبرگزاری مهر

بنا شد علاوه بر 25 هزار دستگاه بنز تولید ایران، 500 هزار باک هم برای کارخانه مرسدس بنز تولید شود. اما این‌کارِ به‌تعبیر رفیقدوست «عاقلانه و اقتصادی» پا نگرفت.

وب‌گاه عصر ایران

عمان از دخالت در ماجرای سوریه خودداری کرد و وقتی جنگ تمام شد میزبان اسد شد. این اتفاق خوشحالی ایران را به دنبال داشت حتی اگر مسقط اولین میزبان نتانیاهو در جنوب خلیج فارس باشد و سلطان قابوس به گرمی از او و همسرش سارا استقبال کند و این یعنی ناخرسندی تهران.

وب‌گاه مشرق نیوز

متاسفانه جریان غربگرا در داخل، همه امور را به تحریم ها گره زده و به نوعی آدرس غلط می دهد. یکی از مصادیق آشکار در این خصوص، ماجرای تأمین واکسن کرونا در دولت روحانی و سپس تغییر وضعیت در دولت رئیسی است.

خبرگزاری مهر

وقتی رفیقدوست برای وزارت سپاه ساختمان لانه جاسوسی را پیشنهاد داد، امام خمینی گفت: مگر بناست هزارسال با آمریکا رابطه نداشته باشیم؟ آنجا سفارت آمریکاست. روزی سر عقل می‌آیند و روابط برقرار می‌شود.