سه‌شنبه 12 تیر 1403

مقاومت عراق: در صورت حمله به لبنان منافع آمریکا را هدف قرار می‌دهیم

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
مقاومت عراق: در صورت حمله به لبنان منافع آمریکا را هدف قرار می‌دهیم

شورای هماهنگی مقاومت عراق اعلام کرد که در صورت علمی شدن تهدید اسرائیل علیه لبنان، منافع آمریکا هدف قرار می‌گیرد.

شورای هماهنگی مقاومت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که اگر تهدید رژیم صهیونیستی علیه لبنان عملی شود، دامنه و کیفیت عملیات آنان نیز بالاتر خواهد رفت. در این بیانیه آمده است: در صورت این حمله، منافع آمریکا در عراق و منطقه به اهداف مشروعی برای نیروهای مقاومت بدل خواهد شد.

مقاومت عراق در این بیانیه با تاکید بر اینکه در پی کشتارها در فلسطین باید مواضع قاطعی در قبال کشورهای عربی سازشکار با رژیم صهیونیستی اتخاذ کرد، افزود: خط لوله نفتی العقبه - بصره که هزینه‌های زیادی برای عراق داشته است و هیچ بهره اقتصادی نیز ندارد، شاید نقطه آغازی برای وارد کردن عراق به طرح پلیدی باشد که زمینه را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فراهم می‌کند.

پیش تر قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در اظهاراتی گفته بود که در صورت حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، منافع واشنگتن در عراق هدف حمله قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، از ابتدای عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین در نوار غزه علیه نظامیان اشغالگر، مقاومت اسلامی لبنان نیز با هدف درگیر کردن بخشی از توان نظامی اشغالگران عملیات گسترده‌ای را در شمال فلسطین اشغالی آغاز کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اذعان به تأثیرات ضربات سخت رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان به شمال فلسطین اشغالی اعلام کرده‌اند که عملیات حزب الله به جنگ فرسایشی و درهم کوبیدن شهرک‌های صهیونیست نشین در این منطقه تبدیل شده است.

بهره گیری حزب الله لبنان از تسلیحات مدرن، سلاح‌های ضد زره و دقیق، باعث رعب و وحشت در میان اشغالگران شده و بخش اعظم شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی تخلیه شده‌اند.

به گفته کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان به تنهایی نیمی از توان ارتش این رژیم را در جبهه شمال درگیر کرد و مانع از حضور قدرتمندانه ارتش اشغالگر در جبهه جنوب شد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.