پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مقتدایی: آمریکایی چاره‌ای جز کوتاه آمدن و پذیرش منافع ایران ندارد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
مقتدایی: آمریکایی چاره‌ای جز کوتاه آمدن و پذیرش منافع ایران ندارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از منافعش کوتاه نیامده و تحت فشار جو روانی حاضر نمی‌شود منافع را فدا کند، لذا آمریکایی‌ها جز کوتاه آمدن جلوی کشور ما چاره دیگری ندارند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نشست شورای امنیت درباره برجام و صحبت‌های وزیر خارجه با محوریت اجرای قطعنامه 2231 گفت: موضوع برجام و مباحث پیرامون آن آنقدر زمان بر شده است که اکنون تبدیل به جاده‌ای یک طرفه شده که جمهوری اسلامی براساس مفاد برجام عمدتا پرداخت کننده بوده و کشورهای طرف دیگر به ویژه اروپایی‌ها و غربی‌ها و آژانس دریافت کننده بودند. ما تعهدات‌مان را نقدا پرداخت کردیم اما مطالبات‌مان را به صورت نسیه گرفته و تاکنون هم عملا نتایج برجام برای ایران اجرایی نشده است. آنچه باقی مانده جنازه‌ای از برجام است.

وی افزود: در مقطع خاص فعلی منافع ملی جمهوری اسلامی ایران اقتضا می‌کند که روش برخورد ما متفاوت شده و مطالبه جدی‌تری از کشورهای اروپایی و غربی داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به صحبت‌های ظریف در نشست شورای امنیت گفت: صحبت‌هایی که وزیر خارجه خطاب به سایر کشورها در جلسه شورای امنیت اعلام کرد نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران برای حفظ منافع ملی خود جدی است و کوتاه نخواهد آمد. ما تحت فشار و با یک جو روانی و با عملیات‌هایی نظیر تحریم حاضر نمی‌شویم منافع مردم را فدای فشارها یا تهدیدها کنیم. از این رو ایالات متحده آمریکا چاره‌ای جز کوتاه آمدن و پذیرش منافع کشور ما ندارند. اگر قرار باشد آن‌ها صرفا به دنبال دستیابی هر چه بیشتر به منفعت بوده و حاضر به عمل به تعهدات نباشند عملا هیچ مسیر جدیدی گشوده نخواهد شد.

انتهای پیام