یک‌شنبه 15 مهر 1403

منابع لازم برای پرداخت تسهیلات خسارت کرونا در استان زنجان تامین شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
منابع لازم برای پرداخت تسهیلات خسارت کرونا در استان زنجان تامین شد

زنجان - ایرنا - مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: منابع تعیین شده برای پرداخت تسهیلات جبران خسارت کرونا به میزان کافی در این استان تامین شده و در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد.

طیب جعفری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با شیوع ویروس منحوس کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن بسیاری از کسب و کارها ناشی از همه گیری این بیماری، ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم به ارائه تسهیلاتی برای مشاغل آسیب دیده گرفت.

وی با اشاره به اینکه 14 رسته شغلی برای ارائه تسهیلات جبران خسارت مشخص شده‌اند، اظهار داشت: تسهیلات به مشاغل آسیب دیده به 2 منظور تامین بخشی از هزینه‌های کارگری واحدها و همچنین تامین هزینه‌های جاری ارائه می‌شود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه سهم این استان در این بخش، 1.2 درصد از کل اعتبار کشوری است، خاطرنشان کرد: این رقم در حالی است که تعداد ثبت‌نام کنندگان در طرح ارائه تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا در استان زنجان 1.8 کل ثبت نام کنندگان کشوری بوده و به لحاظ ریالی نیز 1.5 درصد کل درخواست‌های ثبت شده کشور است.

جعفری گفت: منابع تعیین شده در این طرح به میزان کافی تامین شده و از این جهت هیچ نگرانی در استان نداریم.

وی یادآور شد: تاکنون 9 هزارو 553 پرونده در سامانه ارائه تسهیلات ثبت شده که عدد ریالی آن رقمی بالغ بر 205 میلیارد تومان است که از این میزان، رقمی معادل 64.5 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، به گفته مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان سهم این استان از تسهیلات ویژه کرونا 488 میلیارد تومان است.

*س_برچسب‌ها_س*