پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

فرهنگی وب‌گاه منیبان

فرهنگی وب‌گاه منیبان

در فاصله دوماه باقی مانده تا برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، تغییرات مدیریتی و میزان تولیدات سینمای کودک و نوجوان، چگونگی برگزاری دوره سی‌وپنجم این جشنواره بین‌المللی را با ابهام‌هایی روبرو کرده است.

«پس از سال‌ها وقفه در تولید تله‌تئاتر، این گونه‌ی مغفول بازمی‌گردد»؛ این جمله را از دو سال قبل و پس از 10 سال وقفه در ساخت نمایش‌های تلویزیونی، هر از گاهی از سوی مسوولان صداوسیما می‌شنویم؛ اما اینکه اساسا این وعده چقدر عملیاتی شده است، مروری آماری بر تعداد تولیدات و همچنین کیفیت آنها در این مدت، خود گویای امر است.

فیلم‌سینمایی «زالاوا» همزمان با اکران آنلاین در پلتفرم‌های داخلی در پلتفرم آمازون نیز برای مخاطبان جهانی در دسترس قرار گرفته است.

دیزنی به عنوان اولین رویداد مهم اکران فیلم که تحت تاثیر اعتصاب انجمن بازیگران قرار گرفته فیلمش را بدون حضور ستاره‌هایش برگزار کرد و به جای آن سعی کرد میکی و مینی ماوس را جایگزین کند.

شبکه‌های تلویزیونی برنامه‌هایی را با قالب‌های مختلف و همچنین سریال‌هایی را ویژه ایام عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) درنظر گرفته است.

در حالی‌که تیزرهای پخش شده سریال «عشق کوفی» از عبارت به زودی برای پخش این مجموعه تلویزیونی استفاده می‌کردند رسماً اعلام شد این سریال از 29 تیرماه پخش خود را آغاز خواهد کرد.

مراسم بدرقه پیکر احمدرضا احمدی به خانه ابدی که صبح امروز (پنجشنبه، 22 تیرماه) از مقابل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار شد.

اولین رمان کوندرا با عنوان «شوخی» در سال 1967 منتشر شد و تصویری کوبنده از رژیم کمونیستی چکسلواکی ارائه داد. این اثر اولین گام در مسیر کوندرا به سوی تبدیل شدن او به یک منتقد در تبعید بود.

ر. اعتمادی، نویسنده کتاب‌های پرفروش و عامه‌پسند در نودسالگی از دنیا رفت.

شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی موافقت خود را با ساخت 6 فیلم‌نامه اعلام کرد که در میان عوامل آنها، اسامی شناخته‌شده‌ای به چشم می‌خورد.

احمد رضا احمدی، نویسنده و شاعر ایرانی، درگذشت.

فیلم تازه میرکریمی را از بعضی جهات می‌توان بازگشت و بازیافتی درخور از مولفه‌های آشنا و دوست‌داشتنی سینماگری دانست که در کارنامه‌اش فیلم خوبی همچون زیر نور ماه را داراست.

در سیزدهمین جلسه شورای صنفی نمایش در روز یکشنبه 18 تیر قرارداد اکران فیلم «بی‌مادر» ثبت شد.

فیلم جدید «داستان تند و خنده‌دار ما» از سینمای هنگ‌کنگ به دنبال اعلام باکس ویژه فیلم‌های جدید خارجی پنجشنبه این هفته از شبکه نمایش سیما روی آنتن خواهد رفت.

روابط عمومی خانه هنرمندان ایران اعلام کرد مراسم بدرقه پیکر فریماه فرجامی، بازیگر سینما و تئاتر، سه‌شنبه 13 تیرماه ساعت 9:30 مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا آرام خواهد گرفت.

فیلم سینمایی «فصل ماهی سفید» به کارگردانی قربان نجفی و تهیه‌کنندگی آرش سجادی حسینی و علی گلبهاران از هفتم تیرماه در سینما‌های سراسر کشور اکران می‌شود.