چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه منیبان

فرهنگی وب‌گاه منیبان

شرایط عجیبی است! شاید حتی همین پرونده هم برای عده‌ای دردسرساز شود! گویی در یک توافق نانوشته، همه به یک نتیجه رسیده‌اند؛ سکوت خبری! فضای ملتهب جامعه در ماه‌های اخیر حالا مهم‌ترین رویداد سینمایی ایران را به شدت تحت تأثیر خود قرار داده است؛

در شرایطی که روز‌به‌روز داریم به موسم برگزاری جشنواره‌های هنری فجر نزدیک می‌شویم، صحبت‌های مدیران فرهنگی کشور حکایت از نگرانی‌های آن‌ها در قبال چگونگی استقبال هنرمندان از جشنواره‌های امسال - به‌ویژه در حوزه سینما - می‌کند.

سوم دی ماه دو سریال جدید را برای پخش در نظر گرفته است.

جشنواره فیلم فجر در سال پیش رو به دلایل مختلف از اهمیت بالاتری برخوردار است چرا که همه چیز مهیاست تا جشنواره ایی موثر راه بیفتد و البته آسیب هایی پیش روست تا جشنواره را تحت الشعاع قرار دهد.

«باراک اوباما» رییس جمهور سابق آمریکا فهرستی از 17 فیلم برتر محبوبش در سال 2022 میلادی را با حضور 2 فیلم ایرانی منتشر کرد.

بنابر اعلام خبرگزاری قوه‌قضاییه، ترانه علیدوستی که در مورد برخی ادعاهای مطرح شده‌اش سندی ارائه نکرد، به دستور مقام قضایی بازداشت شد.

با حکمی از سوی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ، سیدمحمدحسین بلاغی مبین به عنوان مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی منصوب شد.

«کتایون ریاحی» از چهره‌هایی که طی ایام اخیر با انتشار محتواهای کذب به تشویش اذهان و آشوب کمک می‌کرد بازداشت شد.

رسول صدر عاملی، محمد علی باشه آهنگر و نرگس آبیار به عنوان داوران جشنواره فیلم کنگره ملی شهدای غواص معرفی شدند.

امین تارخ، بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون از دنیا رفت.

نمایش «آناتول» به کارگردانی رضا دشتکی روایت چندین مرد است که در یک کالبد فشرده شده. با تمام کمبودها، احساسات و خاطره‌هایشان را روایت می‌کنند.

فیلم کوتاه «پرونده» ساخته سونیا حداد در فستیوال فیلم لندن روی پرده می‌رود.

مستند سینمایی «هیچکس منتظرت نیست» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه مستندهای بلند جشنواره «سینمای مسلمان کازان» به نمایش درمی‌آید.

پیکر عباس معروفی در آلمان به خاک سپرده شد.

در برنامه‌ای با عنوان «سوگ باران» و با حضور اهالی فرهنگ و هنر و علاقه‌مندان هنرهای سنتی و آیینی نسخه درخشانی از کتابت مقتل حسین بن علی (ع) متعلق به قرن 13 رونمایی و معرفی شد.

اکران خصوصی فیلم سینمایی «بانک‌زده‌ها» با یاد علی انصاریان و حضور کادر تیم پرسپولیس شب گذشته برگزار شد.