یک‌شنبه 1 مهر 1403

مهار نشتی شدید گاز در پاساز طلافروشی اندیمشک

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
مهار نشتی شدید گاز در پاساز طلافروشی اندیمشک

نشتی شدید گاز در یکی از واحدهای طلافروشی اندیمشک مهار شد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اندیمشک گفت: نشتی شدید گاز در یکی از واحدهای طلافروشی پاساژ الماس این شهرستان که می‌توانست منجر به انفجار مهیب در این مجتمع تجاری شود، با اقدام موثر آتش نشانان برطرف شد.

مهدی خادمی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: حوالی ساعت 7:30 دقیقه صبح امروز شنبه، نگهبان مجتمع تجاری الماس اندیمشک متوجه بوی گاز می‌شود ولی با توجه به خفیف بودن و معلوم نبودن منشا آن، به موضوع بی توجهی می‌کند تا اینکه پس از 12 ساعت و با شدت یافتن بوی گاز موضوع را در ساعت 19:30 دقیقه به سامانه 125 آتش نشانی این شهرستان اعلام می‌کند.

وی افزود: 2 دستگاه خوردوی آتش نشان و هشت آتش نشان پس از اعلام این گزارش به سامانه 125، به محل اعزام و با توجه به سنجش مقدار گاز موجود در محیط و خطر انفجار مهیب، علاوه بر تخلیه و ایمن سازی مجتمع‌های تجاری مجاور، خیابان دسترسی به این مجتمع نیز با حضور نیروی انتظامی مسدود شد.

رییس سازمان آتش نشانی اندیمشک ادامه داد: تعطیلی این مجتمع تجاری به دلیل تعطیلات رسمی موجب شده بود تا صاحب مغازه به خارج از شهرستان سفر کند که در همین راستا با صدور دستور قضایی و اخذ رضایت تلفنی از مالک ورود به مغازه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: اما به دلیل وجود نگرانی از بروز جرقه ناشی از فعال شدن آژیر اعلام خطر، امکان ورود به مغازه وجود نداشت که پس از بررسی جوانب کار، سرانجام تیم‌های عملیاتی ورود به واحد مغازه را تا رسیدن مالک و غیرفعال کردن آژیر خطر به صلاح ندانستند.

خادمی افزود: تیم‌های عملیاتی آتش نشانی علاوه بر قطع برق این مجتمع تجاری، با به کارگیری از دستگاه‌های مکنده اقدام به تخلیه بخش زیادی از گاز موجود در این مجتمع تجاری کردند که با این اقدام‌ها بخش زیادی از این خطر انفجار مهار شد.

وی ادامه داد: تیم‌های عملیاتی آتش نشانی با گذشت سه ساعت از آغاز این عملیات، بخش زیادی از این تهدید را مدیریت کردند ولی با توجه به اینکه همچنان تا پیش از رسیدن صاحب مغازه و غیر فعال کردن آژیر اعلام خطر، امکان دسترسی به منشا نشتی وجود ندارد، تیم‌های عملیاتی در محل برای پیشگیری از هر گونه حادثه‌ای حضور دارند.

رییس سازمان آتش نشانی اندیمشک گفت: واحدهای طلافروشی برای طلاکاری و تعمیرات دارای سیلندرهای گاز ال پی جی و اکسیژن هستند که وقوع نشتی در یکی از واحدهای فوقانی این مجتمع تجاری روی داده است.

وی افزود: خوشبختانه با اقدام به موقع آتش نشانان این شهرستان از بروز یک انفجار مهیب و خسارت‌های فراوان جلوگیری شد و هم اکنون محل حادثه در شرایط پایداری از نظر ایمنی قرار دارد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.