چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

قیمت سکه امامی نسبت به هفته قبل تفاوت چندانی نداشته و به 28 میلیون و 149 هزار تومان رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشور در کنجاله سویا و دانه‌های روغنی بیش از 85 درصد وابستگی دارد؛ بنابراین ضروری است الگوی کشت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

بهمن دیزل برای اولین بار محصولات تجاری فورس F210 و امپاورBD300 را در بورس کالا می‌فروشد. این طرح فروش روز سه‌شنبه، 14 شهریور در بورس کالا صورت می‌پذیرد.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده اعلام کرد که اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد واردات خودرو دارند نیازی به خرید خودرو فرسوده ندارند.

قریب به دو دهه است که خط ریلی شلمچه - بصره مطرح شده تا حمل و نقل زائران عتبات تسهیل شود؛ در نهایت امروز عملیات اجرایی این پروژه با حضور مقامات ایران و عراق آغاز شد.

یک مقام مسئول در سازمان راهداری با اشاره به بازگشت 15 درصدی زوار به کشور گفت: در محور ایلام - مهران به صورت رفت و برگشت ترافیک سنگین است.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: کل پول گندم کاران تأمین و تا 10 روز آینده پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان منابع طبیعی درباره حفاظت از جنگل ها گفت: قرار است بخشی از جنگل های کشور به وسیله نهال‌های طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به سازی شود.

دانشی برنامه‌ریزی تولید روزانه 3 میلیون و 270 هزار بشکه نفت خام در 5سال آینده را از اهداف اصلی شرکت مناطق نفتخیز جنوب برشمرد.

اهواز - وزیر راه و شهرسازی از توافق با کشور سوریه برای اتصال ریلی ایران به این کشور از طریق کشور عراق خبر داد.

بندرعباس - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: صف نوبت کشتی‌های سایز بزرگ با صف کشتی‌های کوچک در بندر شهید رجایی جداسازی شد تا زمان انتظار نوبت کشتی ها کاهش یابد.

اوجی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد آثار افزایش سرمایه‌گذاری در رشد تولید گفت: با افزایش سرمایه‌گذاری در طرح‌های نیمه‌تمام در2 سال اخیر 40 درصد به توان تولید نفت کشور افزوده شد.

تعلیق سیستمی کارت‌های بازرگانی دارای رفع تعهد ارزی کمتر از 60 درصد و اعطای مهلت یک ماهه جهت رفع تعهد ارزی، ابلاغ شد.

در نشست مشترک هیات مدیره و دبیرخانه انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر و کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس، شرایط تأمین مالی پروژه‌های تجدیدپذیر بررسی شد.

دومین جشنواره اصناف بانک تجارت (ویژه اصناف) از دهم شهریورماه تا پایان آذرماه با جوایز متنوع و ارزنده و با شعار «این تجارت سودمند است» آغاز شد.

طی روزهای اخیر بنا به شایعاتی چون لزوم اسقاط خودروی فرسوده برای واردات خودرو، قیمت خودروهای فرسوده نجومی شدند که طبق بررسی های صورت گرفته، این قیمت ها از صبح امروز در حال حذف هستند.