چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد قریب به 537 هزار دستگاه خودرو تولید شده که نسبت به میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته 27 درصد رشد یافته است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت انواع روغن نباتی خبر داد.

قبوض 15 میلیونی برق برای پایتخت نشینان بد مصرف، آخرین جزئیات سوخت رسانی در مرز مهران و به ثمر نشستن فاز 11 پارس جنوبی پس از 20 سال از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

اهر - نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از عدم پرداخت خسارت توسط صندوق بیمه انتقاد کرد.

میامی - مدیر جهاد کشاورزی میامی با بیان اینکه 17 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم است، گفت: این شهرستان بزرگترین تولید کننده گندم استان سمنان محسوب می شود.

گندم، برنج، ذرت و سیب زمینی از کالاهای اساسی پرمصرف در جهان است. گندم در این بین در رأس هرم بوده و امسال ایران بیش از 10 میلیون تن گندم در داخل تولید و 535 میلیون دلار نیز وارد کرد.

شاهرود - استاندار سمنان از تلاش‌های دولت برای تامین آب مورد نیاز مردم استان خبر داد و گفت: از اعتبارات سفر رئیس جمهور 130 چشمه و قنات مورد احیا و مرمت قرار گرفتند.

از ابتدای شروع اربعین حسینی تا ساعت 24 روز گذشته افزایش 9 درصدی تردد زائران حسینی از مرزها نسبت به سال گذشته داشتیم و پروازهای اربعین موجب کمبود بلیت در پروازهای داخلی نشده است.

شرکت حمل‌و نقل ریلی رجا در راستای ایجاد سهولت در حمل‌ونقل زائران اربعین حسینی (ع)، قطار فوق‌العاده تهران - کرمانشاه و بالعکس را راه‌اندازی کرد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت به 18 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل گروه کشتیرانی گفت: پس از سال‌ها با نقش‌آفرینی راهبردی گروه کشتیرانی در کریدور شمال - جنوب، این پروژه عظیم ملی برای رونق تجارت با همسایگان شمالی و حاشیه دریای خزر عملیاتی گردید.

میامی - رئیس جهاد کشاورزی میامی از تولید 575 تن دانه روغنی کلزا در این شهرستان خبر داد و گفت: 458 تن از این تولیدات تحویل مراکز خرید تضمینی کلزا شده است.

مدیرکل دفتر امور مشتریان توانیر گفت: مهم‌ترین ابزار بازدارنده برای مدیریت مصرف برق در بخش خانگی، تعرفه است که هم در آن تشویق لحاظ شده و هم بازدارندگی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان بورس گفت: سرمایه گذاری بلند مدت با صندوق سرمایه بازنشستگی تکمیلی جذاب‌تر خواهد شد.

وزیر اقتصاد گفت: ناترازی در اقتصاد ما یک مشکل جدی است که در صنعت بانک نیز دیده شده و برخی به غلط تسهیلات تکلیفی را علت اصلی ناترازی می‌دانند.

اصفهان - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: با راه‌اندازی سامانه پایش برخط داده‌های منابع و مصارف آب استان امکان رصد لحظه‌ای مصارف بخش‌های مختلف فراهم شد.