چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

به اذعان کارشناسان رسوب کالا معضلی است که می تواند توازن عرضه و تقاضا را حتی در کوتاه مدت، بر هم بزند با این حال همچنان وضعیت لایحه پیشگیری از رسوب کالا در مبادی ورودی کشور بلاتکلیف است.

برای معاملات روز شنبه انتظار می رود که بازار شاهد دست به دست شدن سهام باشد.

شلمچه - مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: ساخت خط آهن شلمچه به بصره فردا به طور رسمی و با حضور مقام‌های عالی رتبه ایران و عراق آغاز می‌شود.

مدیر پایانه مرزی خسروی از تردد 474 هزار و 460 نفر از آن مرز طی 10 روز گذشته خبر داد و گفت: تعداد زائران ایرانی که از پایانه خسروی به عراق سفر کردند 398 هزار و 44 نفر ثبت شد.

بندرعباس - با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد هشت هزار تی ای یو به ظرفیت نگهداری و ترانزیت کانتینر بندر شهید رجایی اضافه شد.

مقام مسئول سازمان راهداری گفت: در محور ایلام - مهران به صورت رفت و برگشت ترافیک سنگین است و تا 24 ساعته شب گذشته شاهد بازگشت 7درصدی زائرین به کشور هستیم.

سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس ماده 4 قانون مانع زدایی صنایع بزرگ موظف شدند تا هزار مگابایت از به بخش تأمین برق کشور اضافه کنند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری کشور گفت: یکی از دلایل کمبود اتوبوس در مرز ریمدان عدم ظرفیت کافی اتوبوس در کشور است و زوار باید علاوه بر اتوبوس از ظرفیت‌های دیگر حمل و نقل استفاده کنند.

مدیرعامل فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: مجوز 2 هزار و 700 پرواز از ترمینال سلام به عتبات‌عالیات در ایام اربعین صادر شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مرکز مدیریت و کنترل عملیات سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان یک تجربه موفق اولین بار در نوروز 1402 راه‌اندازی و تشکیل شد.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: در طرح جدید دولت مالکین منازل فرسوده می‌توانند واحد نوساز یا زمین‌های ارائه شده دولت را با 40 درصد تخفیف معاوضه کنند.

مقوله فرهنگ و فرهنگ‌سازی بلندمدت است؛ بنابراین اولین رسالت و کارکرد سمن‌های فعال در حوزه منابع طبیعی محیط‌زیست می‌تواند تبیین همه‌جانبه الزامات حفظ و حراست از منابع طبیعی کشور باشد.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: ترافیک سنگین در محور ایلام - مهران و محور چالوس وجود دارد.

حسن چنارانی رئیس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه گفت: ساختار فعلی سرمایه‌گذاری بالادستی ضد توسعه است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در پنج ماهه امسال از حدود 2 هزار فقره تعرض به زمین‌های دولتی با مساحت بیش از 750 هکتار به صورت فوری رفع تعرض کرده است.

اصفهان - مدیرکل گمرکات استان اصفهان از صادرات 909 هزار تُن کالا به ارزش 750 میلیون و 632 هزار دلار از طریق گمرکات استان طی پنج ماهه امسال خبرداد.