چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بزرگترین ذخایر ژنتیک جهان اسلام در حوزه گیاه در بخش رستنی‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد نگهداری می‌شود.

یک محقق بخش کشاورزی گفت: باغ مرکبات در جنوب کشور در حال از بین رفتن است و یکی از دلایل مهم آن نماتدها هستند. همچنین بیشتر باغات پسته و بخشی از باغات زیتون کشور هم آلوده به این آفت شده اند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: 128 هزار زائر اربعین به صورت رفت و برگشت از مسیر هوایی برای سفرهای خود استفاده کردند.

در شرایطی به سر میبریم که 12 میلیون لیتر ناترازی بنزین وجود دارد و مدیریت آن به شدت دشوار شده است؛ شاید بهترین راه برای برون رفت از چنین مشکلی احیای دوباره ستاد مدیریت سوخت باشد.

تبریز - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اتمام آزادراه ارومیه - تبریز یکی از اولویت های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد 850 چشمه حمام در عتبات عالیات به مناسبت ایام اربعین احداث کرده است.

در 5 ماهه سال جاری 8 میلیون و 853 هزار تن کالای اساسی به ارزش 6 میلیارد دلار وارد کشور شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در توضیحاتی درباره ماجرای درخواست تعلیق دو سکوی اینترنتی اعلام کرد که مهم‌ترین حامی کسب و کارهای مجازی بوده و خواهیم بود.

وزیر اقتصاد گفت: پس از اینکه دو وزارتخانه صمت و اقتصاد به طور مشترک در خصوص برنامه و نحوه واگذاری خودروسازان به توافق برسند؛ جزئیات آن اعلام خواهد شد.

انجمن صنفی روغن نباتی ایران با ارسال نامه‌ای لیست جدید قیمت انواع روغن نباتی را با اعمال کاهش قیمت‌ها به شرکت‌های تولید کننده ابلاغ کرد.

مدیرکل خدمات عمومی وزارت صمت خواستار تعلیق فعالیت دو پلتفرم آگهی مسکن شد.

بانک تجارت در گزارشی به مناسبت هفته دولت و بانکداری اسلامی گزارشی از عملکرد این بانک در اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در سال جاری ارائه کرد.

بررسی وضعیت قیمت خودرو نشان می دهد که قیمت ها در بازار همچنان کاهشی است؛ قیمت خودروهای مونتاژی تا 60 میلیون تومان و خودروهای داخلی تا 20 میلیون تومان نسبت به هفته قبل کاهش یافته است.

اهواز - معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری در امور فنی و مهندسی از رفع نشت شدید و فوران نفت و گاز چاه شماره یک شادگان پس از 36 ساعت خبر داد.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به بیان توضیحاتی درباره شدت مصرف بنزین و میزان تولید این فرآورده در کشور پرداخت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تأثیر راه اندازی فاز 11 پارس جنوبی و استخراج گاز از این میدان پرداخت.