سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس مرکز ملی فرش ضمن توضیح شفاف در مورد علل کاهش صادرات فرش دستباف گفت: اقتصاد فرش 400 تا 500 میلیون دلار است و اعلام امار صادرات 2 میلیارد دلاری در دهه هفتاد واقعی نیست.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست مجمع عمومی این سازمان به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، گزارشی از عملکرد این سازمان در سال 1401 ارائه کرد.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا 30 مردادماه به 614 هزار و 993 متقاضی وام ازدواج و فرزند بیش از 83 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.

در یک نشست تخصصی، چالش‌های شکل‌گیری و فرصت‌های پیش‌روی سازمان توسعه سواحل مکران بررسی شد.

اصفهان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از آغاز عملیات اجرایی 8 پروژه آبرسانی شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 421 میلیارد ریال در هفته دولت خبرداد.

اتاق بازرگانی بین‌المللی ICC در گزارشی تازه نسبت به گسترش ناامنی در تجارت جهانی اظهار نگرانی کرده است.

صادرات خودروی ترکیه در 3 ماهه مارس تا می 2023 معادل 12 میلیارد دلار بوده که 375 برابر صادرات خودروی ایرانی است که نشان می دهد تولید در ایران به هیچ وجه صفت صادرات محور بودن را یدک نمی کشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی از شناسنامه دار شدن محصولات گلخانه‌ای خبر داد و گفت: تمام محصولات گلخانه‌ای از ابتدای شهریور باید دارای QR کد باشند.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای نتایج ارزیابی چالش‌های فقهی سپرده‌های امتیازی به منظور اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در شبکه بانکی را که توسط شورای فقهی تبیین شده است به بانکها ابلاغ کرد.

شاخص کل بورس بعد از چندین روز منفی امروز در وضعیت مثبت معامله شد.

مشهد فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) از پیشرفت 60 درصدی پروژه‌های آبرسانی به روستاهای محروم خراسان رضوی خبرداد.

نواز گفت: ما سال 1402 را با افزایش حیرت انگیز مصرف بنزین شروع کردیم این حجم از مصرف برای ما قابل درک نیست. مصرف 142 میلیون لیتر بنزین را ما در سال جاری رکورد زده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: قرار است 43 طرح با اعتبارات 287 هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی 2070 نفر مستقیم و غیر مستقیم در هفته دولت افتتاح می شود.

آیین نامه اجرایی واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون مورد نیاز با عمر کمتر از پنج سال ابلاغ شد.

معاون بهره‌برداری شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران گفت: 23 حلقه چاه با هدف تامین و افزایش تولید آب شرب پایتخت احیا و راه‌اندازی شد.

یک مقام مسئول به بیان توضیحاتی درباره لزوم حفظ اعتبار مالیاتی واحدهای تحقیق و توسعه در برنامه هفتم توسعه پرداخت و گفت: اگر اعتبار مالیاتی حذف می‌شد خطری بزرگ برای اقتصاد دانش پایه بود.