سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

یک استاد دانشگاه گفت: بانک مرکزی با اقداماتی که انجام داده است ثبات نسبی را در بازار ارز حاکم کرده که در نتیجه این کار منجر به کاهش قیمت ارز خواهد شد.

متأسفانه مقامات افغانستان اجازه بازدید از مخزن سد کجکی را که در تصاویر ماهواره‌ای مشخص است ذخایر آبی مناسبی دارد، به تیم فنی ایران ندادند.

وزارت کشور عربستان اعلام کرد که در هفته منتهی به 9 آگوست، 14 هزار و 244 نفر در این کشور به خاطر نقض قوانین اقامت، کار و امنیت مرزی دستگیر شده‌اند.

وزیر صمت گفت: حمایت از صنایع کوچک در دستور کار وزارت صمت است و ما به دنبال احیای واحدهای راکد، مقاوم کردن صنایع و کاهش هزینه‌ها هستیم.

تبریز - رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون 320 هزار و 822 تن گندم در استان به صورت تضمینی و بذری از کشاورزان استان آذربایجان شرقی خریداری شده است.

نامه‌ای از سازمان توسعه تجارت منتشر شد مبنی بر اینکه تجار برای رفع تعهد ارزی باید ارز را به بانک دهند و امکان واردات در قبال صادرات وجود ندارد که کنفدراسیون صادرات در این مورد شفاف‌سازی کرد.

سازمان توسعه تجارت ایران در نامه ای به گمرک ایران موضوع لغو ممنوعیت صادرات برخی از کالاها را اعلام کرد.

عبور دمای هوا در عراق از 50 درجه باعث شد تا در برخی مناطق شاهد تعطیل عمومی باشیم.

اصفهان - مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اعطای وام مالکان وام 90 میلیون تومانی به مالکان بافت‌های فرسوده استان برای اسکان موقت در طرح بازآفرینی شهری خبرداد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره لزوم تدوین سیاست هایی از جمله کاهش توان تسهیلات دهی بانک های مستنکف از اجرای قانون جهش تولید مسکن برای مجازات آنها پرداخت.

امروز در مراسمی20 پروژه عمرانی، صنعتی و واحدِ راکدِ احیای شده با سرمایه‌گذاری 29 هزار و 489 میلیارد ریال افتتاح شد.

اصفهان - مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: تاکنون 92 هزار و 227 تُن گندم از کشاورزان استان اصفهان خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 90 درصد افزایش نشان می‌دهد.

بندرعباس - معاون امور بندری و اقتصادی بنادر هرمزگان از آغاز تخلیه بیش از 41 هزار تُن روغن خوراکی در بندر شهید رجایی خبرداد.

امروز با پرتقاضا شدن خودرویی های بورس شاخص کل بیش از 8 هزار واحد رشد کرده است.

قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (23 تا 29 مرداد) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

در نگاه وزارت راه و شهرسازی، اولویت ساخت مسکن، به خاطر سهولت بازسازی بافت فرسوده، نادیده گرفته شده است و به نظر میرسد با این نوع مواجهه با نیاز مسکن، شاهد تولید مسائل جدید خواهیم بود.