سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

پیش بینی می شود فردا معاملات بازار سرمایه با وضعیت مثبت در صنعت خودرویی آغاز شود.

سمنان - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از افزایش 17 درصدی خرید تضمینی گندم طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در این استان خبر داد.

سیدحسین مرعشی گفت: در سال 98 و برای بحث بنزین، آقای جهانگیری از حدود 2 ماه قبل از افزایش قیمت، افرادی را در جلسه‌ای دعوت کرد که من هم در آن حضور داشتم و گزارش آن به آقای روحانی هم داده شد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: وضعیت تولید سوخت در پالایشگاه‌های ده‌گانه از ابتدا سال تاکنون حدود 10 درصد افزایش داشته است و این میزان افزایش در مرداد به 16 درصد رسیده است.

مدیر عامل شرکت صنعتی مپنا گفت: کل سرمایه گذاری انجام شده توسط این شرکت سه و نیم میلیارد یورو بوده که در نیروگاه، انرژی‌های تجدید پذیر، حمل و نقل و صنایع انجام شده است.

خجسته مهربا اشاره به اینکه برای جبران و غلبه بر ناترازی گاز 50میلیارد دلارسرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شده است، گفت: ضرورت این موضوع آنجاست که 99.5درصد انرژی مورد نیازکشوراز نفت و گاز تأمین میشود.

قیمت سکه امامی دیروز با خبر مبادله زندانیان بیش از یک میلیون تومان ریزش کرده بود، امروز اما با افزایش قیمت مواجه شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: اکنون پنج پروژه قطار حومه ای در شهرهای جدید در حال تکمیل و ساخت است که در مراحل مختلف پیشرفت قرار دارند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از برنامه‌ریزی برای بهینه‌سازی مصرف نهاده‌ها براساس کیفیت و عیار ماده مغذی به ویژه پروتئین خبر داد.

سال 1401 متوسط هزینه خالص سالانه یک خانوار شهری و یک خانوار روستایی به ترتیب 137 و 79 میلیون تومان برآورد شده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت کار گفت: از اقدامات مثبتی که در راستای تسهیل مراجعات مردمی به سامانه‌های وزارتخانه پیگیری می شود، ایجاد پنجره واحد است.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به اخباری که در فضای مجازی پیرامون حذف ارز 28500تومانی گوشت قرمز منتشر شده است، این خبر را تکذیب کرد.

برای دریافت ارز اربعین باید در سامانه سماح ثبت نام کرده باشید.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: هیأت فنی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار از سال 1351 از محل ایستگاه آب‌سنجی دهراود در بالادست سد کجکی بر روی رودخانه هیرمند بازدید به عمل آورد.

شاهرود - آبرسانی به شاهرود، از جمله قول‌هایی است که در حد حرف باقی مانده و همچنان آینده آب در شاهرود روشن نیست، آن هم شهرستانی که بیش از 250 لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد.

مدیر عامل توزیع برق استان تهران گفت: بالاترین میزان مصرف برق در کشور 15 مرداد با 3 هزار و 700 مگاوات رقم خورد.