سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: تخریب ساختمان‌ها با اینکه مبحث مهمی است اما در کشور روندی پیش پا افتاده‌ای را در پی گرفته و عمدتاً این موضوع زیان‌های زیادی و غیرحرفه‌ای خواهد بود.

کرج - پرترافیک ترین محدوده آزاد راه تهران - کرج با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و برای رفع گره ترافیکی در محدوده پل فردیس تا پل کلاک تعریض شد.

جهاد آبرسانی یکی از پروژه‌های آبرسانی است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم با هدف تأمین آب سالم برای روستاها کلید خورد و اکنون با گذشت نزدیک به دو سال نزدیک به 40 درصد پیشرفت داشته است.

وزارت صمت در نامه‌ای اعلام کرد که انواع چای به گروه کالایی 22 (ارز از محل تالار دوم) منتقل شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از 2 هزار دستگاه اتوبوسی که قرار بود وارد شود، فقط 150 دستگاه اتوبوس ثبت سفارش شده است.

وزارت صمت در نامه ای اعلام کرد که انواع گوشت تازه یا سردکرده به گروه کالایی 22 (ارز از محل تالار دوم) منتقل شدند.

وزارت صمت در نامه‌ای خطاب به سه انجمن خودروسازان، موتورسیکلت‌سازان و دوچرخه‌سازان اعلام کرد: تمامی شرکت‌های خودروساز نیازهای ارزی خود را ترجیحاً از طریق ارز صادرات خود و دیگران تامین کنند.

نرخ گوشت مرغ نسبت به هفته گذشته کاهش پیدا کرده اما همچنان با قیمت مصوب 63 هزار تومان، فاصله دارد. در حال حاضر هر کیلو گوشت مرغ در بازار 78 هزار تومان قابل خرید است.

دولت چین یک هدف رشد اقتصادی نسبتاً محافظه کارانه حدود 5 درصد برای سال تعیین کرد که حتی بدون محرک‌های عمده همچنان در مسیر خود باقی می‌ماند.

بازار سرمایه در ابتدای معاملات روز شنبه با کاهش عرضه نسبت به دیروز مواجه شده است.

اگر حفظ و حراست همه‌جانبه از اراضی کشاورزی در برنامه هفتم توسعه لحاظ نشود در آینده نه‌چندان دور با چالش جدی در حوزه امنیت غذایی روبه‌رو می‌شویم.

نژاد علی مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: دولت هیچ گونه برنامه ای برای افزایش قیمت سوخت ندارد.

پیش بینی می شود بازار سرمایه در روز یکشنبه با کاهش عرضه سنگین مواجه شود.

سالاری گفت: مصرف تهران هم‌اکنون به طور میانگین روزانه 21 میلیون لیتر است که عدد بسیار بزرگ و معادل مصرف سه استان کشور است.

اهواز - استاندار خوزستان از شناسایی حدود 300 هزار هکتار زمین در سطح استان برای کشت چوب خبر داد.