سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر راه و شهرسازی گفت: واحدهای مسکونی در شهرک‌ها و شهرهای جدید با مشارکت انبوه‌سازان احداث می‌شود و یک میلیون و 550 هزار واحد مسکونی نهضت ملی در حال ساخت است.

بندرعباس - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اصلی‌ترین علت رسوب کالا در بنادر مشکلات اسنادی است. بیش از 70 درصد از ظرفیت نگهداری کانتینر در بندر شهید رجایی تکمیل شده است.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: بانک مسکن تا نیمه مردادماه سال جاری مبلغ 795 هزار و 986 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کرده است.

رئیس اتاق ایران و چین گفت: سیاست‌های مربوط به تثبیت نرخ ارز، می تواند فشار تورمی در جامعه را مهار کند.

اصفهان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: بالغ بر 34 هزار دادخواست کارگری و کارفرمایی در سال 1401 رسیدگی و برای 29 هزار مورد دادنامه صادر شد.

یک روزنامه آلمانی گزارش داد که علی‌رغم تحریم‌ها، درآمدهای نفتی و گازی روسیه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، از تاریخ 27 تیر ارز حاصل از صادرات باید به بانک ارائه شود تا رفع تعهد ارزی انجام پذیرد و در قبال صادرات، واردات نمی‌توان انجام داد.

به خاطر اعتصاب در تاسیسات گازی استرالیا، قیمت گاز برای تحویل در ماه سپتامبر در بازار اروپا 40 درصد افزایش پیدا کرده است.

برداشت گندم از مزارع استان کردستان با خرمن شدن این خوشه‌های زرین از مزارع شهرستان کامیاران آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

کرج - معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شناسایی 887 نقطه حادثه خیز در کشور گفت: امسال رفع و ایمن‌سازی 450 نقطه در دستور کار قرار گرفته است.

عملیات تجهیز کارگاه و تکمیل خاکبرداری پروژه کارخانه آهن اسفنجی بافق تا پایان آذر ماه به اتمام می رسد.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه همه جایگاه‌های عرضه سوخت کشور فعال هستند، گفت: ذخایر سوخت بنزین امروز 150 میلیون لیتر بیشتر از مدت مشابه پارسال است و مشکلی در تأمین بنزین وجود ندارد.

طبق دستور وزارت صمت شرکتهای متقاضی واردات خودروهای کارکرده باید نوع، مدل و زمان واردات خودروی مدنظر خود را حداکثر تا 24 مرداد ماه اعلام کنند.‌

نژادعلی گفت: هم‌اکنون بیش از50 درصد از توزیع سوخت کشور از طریق کارت‌های سوخت شخصی انجام می شود.

یک مقام مسئول گفت: افزایش نرخ تاکسی‌های مسافری منتهی به مرزهای عراق در اربعین طبیعی است براین اساس نرخ ماشین خارجی از مبدا تهران به ایلام 2 میلیون تومان است.

رئیس کل گمرک گفت: 44 درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از مواد پتروشیمی است و ارزش کالاهای صادراتی پتروشیمی به علت کاهش قیمت جهانی 18 درصد کاهش یافته است.