سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرعامل سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی خواستار ارائه برنامه‌ای برای ایجاد توازن درتامین آب صنایع معدنی، بازبینی برنامه‌های تامین آب ازسواحل جنوبی کشورو تسریع درعملیات اجرایی آن شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین ومسکن گفت: 24 هزار هکتار در مرحله الحاق به طرح نهضت ملی مسکن است.

محمدرضا فرزین گفت: تمام منابع ارزی توقیف شده ایران در کره جنوبی آزاد شده و این منابع به صورت پرداخت بانکی جهت خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود.

رویداد برند کارفرمایی توسط کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار و با حمایت بانک تجارت روز هشتم شهریور 1402 در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: بیش از 70 هزار پروانه بهداشتی صنفی و غیرصنفی در یک سال گذشته صادر شده که این عدد نسبت به مشابه سال قبل آن 50 درصد افزایش را نشان می دهد.

آیین‌نامه واردات خودروی جانبازان که به تصویب هیات وزیران رسید، ابلاغ شد.

اصفهان - مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ارزیابی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زون‌های فرونشست استان انجام می‌شود، گفت: با پدیده فرونشست باید مقابله مهندسی و فنی شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور نسخه نهایی منشور پروژه پنجره واحد مدیریت زمین را ابلاغ کرد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه گشایش بازارهای جدید را در دستور کار داریم، گفت: طی یکی دو سال آینده اتفاقات خوبی در حوزه تجارت خواهد افتاد.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: با تکمیل این پروژه یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت شهر تهران تحت پوشش طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب قرار می‌گیرند.

بازرسان استاندارد در جریان بازرسی‌های خود در تابستان امسال و در ادامه طرح نظارتی ضربتی تابستانه، 10 شهربازی و مرکز تفریحی آبی غیر استاندارد را در سطح استان تهران پلمب کردند.

وزارت صمت در بخشنامه ای ضوابط واردات ماشین‌آلات معدنی را ابلاغ کرد که طبق آن واردات ماشین‌آلات مشابه ساخت داخل به‌شرط خرید دستگاه‌های رده معدنی از سازندگان داخلی مجاز است.

چشم انداز روشن بنیادی برای این روزهای بورس وجود نداشته و شاخص کل همان نوسان همیشگی را تکرار می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در چهار ماه سال جاری بیش از 3 میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره) جابجا شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی بر لزوم تهیه بیمه نامه شخص ثالث به جای بیمه نامه مسئولیت برای ناوگان ریلی تأکید کرد.

اصفهان - 3 میلیارد مترمکعب آب از منابع زیرزمینی دشت اصفهان - برخوار از سال 1360 تاکنون تخلیه شده و این در حالی است که این دشت از سال 45 شمسی در لیست دشت‌های ممنوعه بوده است.