سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

اهواز - سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان گفت: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان از روز جاری (19 مردادماه 1402) آزاد و صید ماهی در این صیدگاه همچنان ممنوع است.

سمنان - وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در راستی حرکت به سمت خودروهای برقی 72 ایستگاه شارژ سریع خودرو تا هفته دولت در تهران راه اندازی می شود

سمنان - وزیر صمت با بیان اینکه صنایع به کمک تولید برق کشور می آیند، گفت: ساخت نیروگاه‌ها با تجهیزات بومی مهمترین رویداد در صنعت برق کشور به حساب می آید

سمنان_ وزیر صمت با تاکید بر اینکه برای بهبود وضعیت خودروها تلاش می شود، گفت: تولید خودروهای برقی در برنامه وزارت صمت پیرامون صنعت خودرو است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای برخی اخبار مبنی بر پرداخت کمک‌هزینه بلاعوض برای حضور کارکنان این وزارتخانه در راهپیمایی اربعین را کذب و بی‌اساس خواند.

درحالی که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار نرخ تورم آمریکا هستند، قیمت نفت در بازارهای جهانی به 83.31 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از راه‌اندازی مجدد قطار ترکیبی تهران در هفته‌های آتی خبر داد.

مدیر اداره روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا 19 مرداد ماه به 580 هزار متقاضی وام قرض الحسنه ازدواج و فرزند، مجموعاً به مبلغ 77 هزار و 500 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای انجام 2000 پرواز در ایام اربعین 1402 خبر داد و گفت: در ناوگان اتوبوسرانی برای خدمات‌رسانی حدود 7000 اتوبوس به زائران برنامه‌ریزی شده است.

وزارت راه و شهرسازی، ادعاهای مطرح شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه «طرح مسکن 25 متری وزارت راه‌وشهرسازی» کلید خورده است را تکذیب کرد.

بهمن موتور محصولات خود را با کاربری آفرودی در معرض دید علاقمندان این نوع خودروها گذاشت. این شرکت پیکاپ G9 و کاپرا و ون اینرودز را با کاربری خاص گردشگری به نمایش گذاشته است.

متقاضیان تسهیلات طرح «مروارید» بانک ملی ایران می توانند به صورت غیرحضوری و در کوتاه ترین زمان نسبت به افتتاح حساب خود در سامانه بام اقدام کنند.

سمنان - با حضور وزیر صمت نیروگاه تولید برق خورشیدی در سمنان به افتتاح رسید که بهره برداری از آن زمینه اشتغال 10 نفر را فراهم کرده است.

معاون وزیر کار گفت: در طرح کالابرگ، مردم 823 هزار تومان خرید می‌کنند و حدود 600 هزار تومان آن را از یارانه خود می پردازند؛ یعنی 223 هزار تومان کمتر پرداخت می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه صنایع برای دریافت برق به 3 گروه تقسیم شدند، گفت: رشد مصرف انرژی کلیه صنایع کشور از ابتدای خرداد تاکنون 11.5 درصد بوده است.

بررسی قیمت خودرو نشان می دهد که قیمت خودروهای داخلی نسبت به هفته اول مرداد بین 5 تا 20 میلیون تومان افزایش و قیمت مونتاژی ها بین 10 تا 50 میلیون تومان با کاهش مواجه شده اند.