سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سکه امامی با کاهش قیمت 300 هزار تومانی نسبت به دیروز به 28 میلیون و 344 هزار تومان رسید.

وزیر جهاد کشاورزی در نخستین نشست خبری خود با اهالی رسانه گفت: 46 درصد از مطالبات گندم کاران پرداخت شده و قرار است بخش قابل توجهی دیگر تا پایان مرداد نیز پرداخت شود.

عاشوری گفت: سه راه‌حل برای پرداخت مطالبات دولت به پالایشگاه‌ها وجود دارد که یکی از آنها تهاتر مطالبات با بدهی های مالیات است.

بر اساس بخشنامه رئیس کل سازمان امور مالیاتی امکان افزایش 2 ماهه اقساط مالیات صاحبان مشاغل در صورت درخواست مودی و تایید اداره کل مالیاتی فراهم شده است.

مدیرعامل بانک ملت در پیامی، فرارسیدن 17 مردادماه سالروز بزرگداشت مقام خبرنگار را به تمامی اصحاب رسانه تبریک گفت.

نفتکش ایرانی 6 سرنشین یک لنج حادثه‌دیده را از غرق شدن در خلیج‌فارس نجات داد.

ذرت‌های دامی ارز یارانه‌ای دارند و سایر ذرت‌ها از جمله ذرت‌های مصرفی صنایع غذایی از این موهبت محروم هستند از این رو ذرت‌های دامی در شبکه توزیع دارای نشتی بوده و سر از صنایع غذایی درمی‌آورند.

کارشناس اقتصاد انرژی گفت: بسیاری از صنایع در تیرماه سال جاری و در اوج گرما برق بیشتری دریافت کردند که این میزان انرژی بیشتر به جهش تولید صنایع ختم خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی گفت: زمانی که تولید در بازار افزایش یابد، شاهد رونق ساخت و ساز در تولید مسکن می‌شویم و با افزایش سرعت در مسکن، ابزار برای کنترل قیمت ایجاد می‌شود.

مدیر عامل راه آهن گفت: طی پنج سال گذشته باید هفت هزار و 700 میلیارد تومان به راه آهن داده می‌شد اما هر سال این موضوع در سازمان برنامه بودجه خط خورد و بودجه‌ای به راه آهن داده نشده است.

قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (16 تا 22 مرداد) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

شاخص کل تا به این لحظه با اصلاح نزدیک به 5 هزار واحدی مواجه شده است اما حمایت 2 میلیون واحد را حفظ کرده است.

هفته آینده موج جدیدی از گرما وارد کشور می‌شود و احتمال افزایش مصرف برق بالا می‌رود این در حالی است که روزهای گذشته مصرف برق به رکورد 73هزار و 450 مگاوات رسید.

سخنگوی صنعت آب کشور نسبت به وقوع بارش‌های رگباری و با شدت بالا در تهران و تعدادی از استان‌های کشور و جاری شدن سیلاب در این استان‌ها از 16 تا 18 مردادماه هشدار داد.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای اشتغال وزارت کار گفت: هیات مرکزی آیین‌نامه اجرایی کاریابی‌ها، موارد الزامی را که باید در قرارداد منعقدشده بین کارجو و دفاتر کاریابی خارجی رعایت شود، تصویب کرد.

بانک مرکزی در ابلاغیه‌ای تاکید کرد، بانک های عامل باید مراتب تسهیل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری را فراهم کنند.