سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

عضو هیات علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در بخش جانورشناسی مرکز تحقیقات گیاه پزشکی کشور 6 هزار و 500 نمونه جانور خشک شده نگهداری می‌شود که شامل 480 گونه است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در احکامی جداگانه، اعضای جدید هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) منصوب کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر ما وظیفه اشتغال‌زایی را به درستی انجام دهیم، امنیت اجتماعی جامعه را تضمین کرده‌ایم.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: مناطق ماکو و ارس نمونه بارز اقتصاد مقاومتی هستند اما تاکنون به صورت مناسب به عنوان فرصت برای کشور معرفی نشدند و مناطق آزاد بر اقتصاد ملی تأثیر می‌گذارند

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از آغاز به کار مجدد کارخانه گندله سازی خبر داد و گفت: تا پایان سال به تولید سالانه 4 میلیون تن گندله خواهیم رسید.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از خبرگزاری مهر، به مناسبت روز خبرنگار بازدید کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق فعالیت پروازی وسایل پرنده فوق سبک اعم از آموزشی، تفریحی، گردشگری و شخصی به‌دلیل گرمای هوا، به مدت 5 روز خبر داد.

رئیس گروه بهره‌وری و مدیریت مصرف انرژی توانیر گفت:80 درصد مشترکان برق زیر الگوی مصرف، 10درصد بین الگو تا 1.5برابر الگو، 6 درصد 1.5 تا 2برابر الگو و چهار درصد بیش از 2برابر الگو مصرف می‌کنند.

سازمان امور مالیاتی موضوع وصول مالیات عوارض سبز موضوع ماده (27) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 02/ 03/ 1400را ابلاغ کرد.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران درباره گران‌شدن قیمت نان تأکید کرد: آرد در این بین نقش اندکی داشته و عموماً به هزینه های جاری نانوایی باز می گردد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه برنامه ای برای گرانی بنزین نداریم، گفت: دولت قبل باید پاسخ دهد که چرا تا این اندازه بدهی ایجاد کرد؛ بیش از نیمی از کل اوراق 1401 برای بازپرداخت بدهی دولت قبل است.

رئیس هیأت عامل ایدرو گفت: ایدرو به دنبال آن است تا بر مناطق و لکه‌های مرزی کشور متمرکز شود تا ضمن ایجاد اشتغال، از مهاجرت جمعیت از این مناطق به دیگر نقاط جلوگیری کند.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت از معاف شدن تولیدکنندگان لباس‌های با حجاب از پرداخت مالیات خبر داد.

اوپک میزان ذخایر نفت در سطح جهان را برای سال 2022 منتشر کرد که ایران در رتبه سوم دارندگان بیشترین ذخایر نفتی قرار می‌گیرد.

سکه امامی با کاهش قیمت 300 هزار تومانی نسبت به دیروز به 28 میلیون و 344 هزار تومان رسید.

وزیر جهاد کشاورزی در نخستین نشست خبری خود با اهالی رسانه گفت: 46 درصد از مطالبات گندم کاران پرداخت شده و قرار است بخش قابل توجهی دیگر تا پایان مرداد نیز پرداخت شود.