سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

آرای دیوان عدالت اداری به ممنظور معفایت مالیاتی مهد کودک ها و چند شغل دیگر چراغ سبزی به سوءاستفاده‌گران برای فرار مالیاتی در پوشش قانونی است.

تاکنون بیش از 8 میلیون تن گندم خرید تضمینی شده که مبلغ آن بیش از 120 هزار میلیارد تومان می شود؛ از این مبلغ فقط 62 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

بررسی های صورت گرفته نشان می دهد با 400 میلیون تومان می توان یک واحد 125 متری در محله مروارید سعادت آباد تهران اجاره کرد.

آریا ساسول در تیرماه امسال 155 هزار تن انواع محصولات تولید کرده است. تولید تجمعی چهار ماهه ابتدایی سال 1402 معادل 678 هزار تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارای 2 درصد رشد بوده است.

ایران به لحاظ جغرافیایی در منطقه استراتژیکی قرار دارد و روز به روز بر تعاملات برقی خود می افزاید و این می تواند سرآغازی برای تبدیل ایران به قطب برقی منطقه باشد.

بررسی ها نشان می دهد بخش عمده ای از خودروهای وارداتی موجود در گمرک غرب تهران در 9 خرداد ماه سال جاری به گمرک اظهار و در انتظار صدور مجوز سازمان استاندارد جهت ادامه تشریفات گمرکی بوده اند.

صادرات نفت ایران به چین که تا 324 هزار بشکه در روز کاهش یافته بود، در دولت سیزدهم به حدود یک میلیون بشکه در روز رسیده که نشان‌دهنده رشدی 200 درصدی در این زمینه است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: مطابق برآوردها خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت به 9 میلیون تن خواهد رسید.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر 1.6 میلیارد متر مکعب پساب در کشور تولید می‌شود که تنها از 4 درصد آن استفاده می‌شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: توسعه تجارت و گسترش روابط اقتصادی با قاره آفریقا آینده ایران است که می‌تواند افزایش مبادلات پایدار را برای کشور داشته باشد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که پنجمین رآکتور نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه اوکراین نیز از مدار تولید خارج شده است.

روز گذشته مهلت اسکان زلزله‌زدگان ترکیه در اماکن ترکیه نظیر خوابگاه‌ها به پایان رسید و دولت این کشور در حال مجبور کردن مردم زلزله‌زده برای ترک این اماکن است.

امارات اعلام کرده که اقدامات اخیر اوپک پلاس برای حمایت از بازار نفت در شرایط کنونی کافی به نظر می‌رسد.

در سفر مدیرعامل مؤسسه جهاد استقلال به همراه رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به عراق، توسعه کشت فراسرزمینی در این کشور مورد ارزیابی فنی و امکان‌سنجی قرار گرفت.

بانک ملت گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به پایان تیرماه سال جاری را منتشر کرد که بر اساس آن، مانده کل منابع ارز و ریال این بانک بورسی در چهارماهه از مرز 10.228.524 میلیارد ریال عبور کرده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با همراهی دولت و بخش خصوصی اشتغال تمام‌وقت 44 ساعت در هفته به 71 درصد رسید.