سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرکل دفتر توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعیین حدود اختیارات مصوبات و پرداختی تسهیلات خط اعتباری 3 هزار میلیارد تومانی بانک توسعه تعاون خبر داد.

رباط کریم - فرماندار رباط کریم از آغاز برداشت انگور در این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس پیش بینی ها بیش از 50 هزار تُن محصول از باغات رباط کریم تا اواخر شهریورماه برداشت می شود.

دبیرکانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از کمبود نیروی کار می‌گوید. کمبودی که نه به خاطر نبود نیروی فعال بلکه به دلیل عدم رغبت این نیروها به مشاغل کارگری پدید آمده است.

کردی با تأکید بر اینکه برنامه‌های مدیریت مصرف برق در مرداد با قدرت بیشتری ادامه دارد، افزود: در خرداد و تیر با وجود افزایش دما نسبت به سال گذشته شاهد صرفه جویی 3درصدی مشترکان بخش خانگی بودیم.

بنا بر پژوهش‌های انجام شده از سوی مرکز آمار کشور سال گذشته مرغ با وزن 2 هزار و 90 تن معادل 97.5 درصد از کل وزن قابل مصرف طیور عرضه شده را به خود اختصاص داد.

نماینده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا گفت: تجار بار صادراتی را تحویل بدهند در کوتاهترین زمان بارگیری و کشتی را روانه این کشور خواهیم کرد.

آیین‌نامه اجرایی قانون مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی به پیشنهاد شورای عالی حفاظت فنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست هیئت وزیران به تصویب رسید.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از تلاش این مجموعه برای برون‌سپاری حداکثری پروژه‌ها و فعالیت‌ها خبر داد.

تبریز - مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه حجم مخازن 10 سد بزرگ استان در تراز نرمال 576 میلیون مترمکعب است، گفت: حجم پرشدگی سدها در استان 37 درصد است.

تبریز - رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای انجام کشت قراردادی در سطح 454 هزار و 890 هکتار در سال زراعی آینده در آذربایجان شرقی خبر داد.

بازار سرمایه امروز با رشد حداقلی مواجه شده و رشد نزدیک به 6 هزار واحد را ثبت کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل تهران با بیان اینکه همچنان واردات و فروش آیفون 14 ممنوع است، گفت: از دولت تقاضا شده که با واردات این کالا موافقت کند و دولت در حال بررسی است.

معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان تهران گفت: امسال شاهد رشد 11 درصدی طبقه خوش‌مصرف‌های آب تهران در مقایسه با چهار ماه نخست سال گذشته هستیم.

یک مقام مسئول با اشاره به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در شناسایی کالای قاچاق گفت: تنها داشتن شناسه رهگیری کافی نیست؛ بلکه ثبت انبارها و کالاهای داخل آنها هم ملاک ارزیابی قرار می‌گیرد.

واردات برنج در 4 ماهه نخست سال جاری با 31 درصد کاهش در وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل به 509 هزار و 348 تن رسید.