سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

تعلل پنج ساله در خصوص پیشرفت فیزیکی عملیات طرح ملی محور «راه اصلی لنده - تشان» با وجود داشتن مجوز کمیسیون ماده 23 و سابقه 5 ساله درج اعتبار در قانون بودجه سنواتی قابل توجیه نیست.

تبریز - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو از آزادسازی 3 هکتار از اراضی زراعی و باغی و اعاده به وضع سابق در این شهرستان خبر داد.

برای رهن خانه در منطقه 4 تهران به حداقل 300 میلیون تومان بودجه نیاز دارید.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران کشور گفت: 3 ماه از تحویل بذرها به شرکت‌های طرف قرارداد وزارت جهاد کشاورزی می‌گذرد اما ریالی پرداخت نشده است.

طرح جراحی اقتصادی که کلید آن در دور دوم دولت عدالت و مهرورزی زده شد و امروز نیز در دولت سیزدهم با همین نام و هدف دنبال می‌شود، آثار بزرگ اجرای این طرح ماندگاری تورم بالای 45 درصد است.

صبح امروز یک فروند هواپیمای آموزشی در فرودگاه پیام سقوط کرد و هر دو سرنشین آن جان باختند.

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در این استان گفت: ایجاد زنجیره ارزش در صنعت کشاورزی اقتصاد گیلان را متحول می کند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام برگزاری دهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهور، از رشد 141 درصد واحدهای نوسازی شده 80 شهر طی بهار امسال خبر داد.

اهواز - وقوع حادثه در واحد بهره برداری و نمکزدایی غرب کارون شرکت نفت و گاز اروندان باعث جان باختن یک کارگر شد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: اوج مصرف امروز با توجه به تداوم گرما از 71 هزار مگاوات فراتر رفت.

نمایندگان ایران به منظور رایزنی و گفت و گو با عراق در زمینه همکاری‌های مشترک برای مقابله با گرد و غبار برون‌مرزی و توسعه کشاورزی حفاظتی در مدیریت این پدیده به این کشور سفر کرده‌اند.

نایب رئیس دوم اتاق اصناف ایران بر ضرورت یکپارچه‌سازی بازرسی نهادهای مختلف از واحدهای صنفی تاکید کرد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به این که 3 روز بسیار گرم را در هفته جاری پیش رو داریم، گفت: در روز چهارشنبه هوای کشور در اغلب نقاط بسیار گرم خواهد شد و ممکن است شاهد نصاب جدیدی در مصرف برق باشیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از اختصاص 33 هزار هکتار از زمین‌های وزارت راه و شهرسازی برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی 8 میلیون و 88 هزار تن گندم به ارزش 121 هزار و 407 میلیارد تومان تا ششم مرداد خبر داد.

مرکز پژوهشهای مجلس اعلام کرد: تا پایان اسفند 1401 زیان دو خودروساز مجموعا به بیش از 130 هزار میلیارد تومان رسید.