دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

عضو کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار لازم برای پرداخت وام‌های کلان را دارند اما برای مسکن وامی پرداخت نمی کنند.

دومین سمپوزیوم ملی کشت بافت گیاهی با هدف حمایت از توسعه محصولات دانش‌بنیان در حوزه زیست فناوری کشاورزی، ایجاد زنجیره ارزش و تولید نهال سالم و اصیل 26 تا 28 تیر برگزار می شود.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در محورهای چالوس و هراز خبر داد.

اصفهان - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 330 هزار بنای ناپایدار مسکونی در کشور وجود دارد که با استفاده از مکانیزم‌های مالی و اعتباری روند مقام سازی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

مهرداد بذرپاش اعلام کرد: مسیر پاتاوه - دهدشت به عنوان بخشی از مسیر کریدور شمال - جنوب در مرکز کشور به طول 136 کیلومتر به طور کامل تکمیل شده است.

رییس اتاق تعاون ایران گفت: 95 درصد صنعت آسانسور در کشور بومی سازی شده است، تنها 5 درصد از قطعات نیاز به واردات دارد که تا چند سال آینده تمام قطعات در داخل تولید شود.

برای شاخص کل بورس در ابتدای هفته انتظار عرضه و در انتهای هفته انتظار تقاضا را خواهیم داشت.

بهمن سال گذشته بود که بنیاد ملی گندم کاران درخواست تجدید قیمت این محصول استراتژیک را به شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی اعلام کرد. این آغاز ماجرایی پیچیده است که تا امروز ادامه دارد.

انتظار می رود شاخص کل بورس در روز شنبه در ابتدا با عرضه کار خود را آغاز کرده و سپس تقاضا را در نمادهای متوسط شاهد باشیم.

دبیر انجمن صنعت شیشه ایران گفت: تولید شیشه در کشور امسال از مرز 3 میلیون تن گذشت و 35 درصد از این میزان تولید را صادر کرده ایم.

آرادان - امام جمعه آرادان با بیان اینکه بیشتر آب نمرود به گرمسار انتقال داده می شود در حالی که آرادان نیازمند آب بوده و تشنه تر از همیشه است، گفت: حقابه آرادانی ها از نمرود داده نمی‌شود.

استاد دانشگاه خوارزمی تهران با بیان اینکه گرمایش جهانی یک واقعیت اجتناب ناپذیر است و سال به سال شدیدتر خواهد شد، گفت: لازم است برای مقابله با پدیده گرمایش جهانی مصرف سوخت‌های فسیلی حداقل شود.

بررسی آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی کشور نشان می‌دهد؛ جاده هراز ترافیک سنگین است اما در محور فیروزکوه تردد روان گزارش می‌شود.

اصفهان - معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: اجرای باند دوم مسیر گلپایگان به دهق به بیش از 684 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رودسر - وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ممنوعیت واردات برنج به کشور پایدار خواهد بود، گفت: با حفظ سرانه مصرف کشور تا تأمین منافع کشاورزان و مصرف کنندگان، ممنوعیت اعمال شده برداشته نخواهد شد.

رودسر - وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم در حل مشکلات بخش کشاورزی گفت: مانع زدایی در مسیر تولیدات کشاورزی بویژه تولیدات صادرات محور در دستور کار است.