دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر صمت گفت: دولت به جای تصدی گری باید به سمت حکمرانی برود و مشکلات موجود به دلیل رقابت دولت با بخش خصوصی بوده است.

قائم‌مقام وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: قاره آفریقا مزیت‌های خوبی برای تامین بخشی از پروتئین و نهاده‌های کشاورزی و دامی مورد نیاز کشور دارد.

امروز بازار سرمایه از یک صعود به یک نزول تغییر جهت داد اما نمادهای پرتقاضای نیز در بازار با عرضه مواجه نشدند.

شاخص کل بورس امروز با یک چرخش از مثبت باز هم به سمت منفی رفت.

در حالی مسئولان خبر از امکان واردات میلیون ها خودروی خارجی به کشور می دهند که با گذشت حدود 6 ماه از ثبت نام برای خرید و البته حدود یک سال از آزادسازی واردات، خبری از خودروهای خارجی نیست.

رئیس سازمان ملی استاندارد از برگزاری جلسه شورای عالی استاندارد با حضور رئیس جمهور خبر داد.

وزیر نیرو گفت: آب به عنوان مهمترین عنصر حیاتی است که با توجه به افزایش تقاضا، مدیریت آن امری ضروری است.

وزیر نیرو گفت: تدابیری برای صنایع آب بر در نظر گرفته و بر اساس قانون باید شرایط رقابتی فراهم کرده که طی روزها و هفته‌های آینده شاهد گشایش بازار پساب در بورس انرژی خواهیم بود.

قیمت سکه امامی نسبت به سه شنبه هفته قبل بدون تفاوت مانده و در همان کانال 28 میلیون و 100 هزار تومان است.

افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه، تعیین معیار جدید سهم تامین مالی خرد در ترازنامه بانک ها، کاهش نرخ ذخیره عمومی تسهیلات خرد در بانک ها و به روز رسانی سیستم اعتبارسنجی از اقدمات بانک مرکزی است.

رشت - وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر لزوم خرید برنج دپو شده توسط زنجیره‌های اصلی توزیع و واردکنندگان گفت: اجازه نمی‌دهیم برنج روی دست کشاورز بماند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران گفت: ترخیص برنج از ابتدای فصل برداشت یعنی اول مرداد تا پایان فصل برداشت یعنی پایان آبان ممنوع است.

مقامات اندونزی اعلام کردند که این کشورهمان نفتکشی را گرفته که در سال 2019 توسط نیروی دریایی انگلیس در جبل الطارق توقیف شده بود.

فدراسیون بیمه فرانسه اعلام کرد که اعتراضات بی سابقه اخیر در این کشور باعث شده تا به 11 هزار اماکن بیمه شده خسارت وارد شود.

مدیرعامل شرکت توتال انرژیز فرانسه هشدار داد در صورتی که هوا در فصل زمستان پیش رو سرد باشد، ذخایر گازی اروپا نمی‌تواند نیازهای مردم این قاره را تامین کنند.

تاکنون بیش از 381 نماد بورسی در وضعیت مثبت و 65 نماد نیز در وضعیت صف خرید هستند.