دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

انتظار می رود روز آینده بورس نزولی باشد و نزول در گروه های دلاری به ویژه پالایشی است.

مدیرکل دفتر تغذیه و جایگاه دام معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی الزام نصب تجهیزات آسیاب و میکسر برای صدور پروانه بهره برداری واحدهای مرغ گوشتی را حذف کرد.

سازمان حمایت اعلام کرد: متقاضیان و خریداران خودرو از شرکت‌های مونتاژی با قیمت‌های بالاتر از نرخ های ابلاغی شورای رقابت، می‌توانند با ارایه شکایت مستند نسبت به پیگیری آن اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران میزان مصرف برق کشور در روز جاری را 71 هزار و 987 مگاوات اعلام کرد.

امروز با وجود ریزش شاخص کل بورس اما بازار شاهد نمادهای با تقاضا بود.

مجری طرح دانه‌های روغنی از افزایش قیمت کلزا در سال زراعی 1401- 1402 خبر داد و گفت: هر کیلو کلزا 30 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت نفتی توتال انرژیز فرانسه اعلام کرد که اگر جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا پیروز شوند، شوک بزرگی به بازار نفت وارد می‌شود.

شرکت نفت پمکس مکزیک اعلام کرد که در پی وقوع آتش‌سوزی در یکی از تأسیسات این شرکت در خلیج مکزیک 700 هزار بشکه نفت از دست رفته است.

معاون سازمان فدرال مالیات روسیه اعلام کرد که این کشور در نیمه نخست سال جاری، بیش از 240 میلیارد دلار از محل دریافت مالیات درآمد داشته است.

قانعی گفت: با پایش مستمر و افزایش بیش از 40 درصدی عمر متوسط پمپ‌های درون‌چاهی در این منطقه از چند سال گذشته تاکنون بیش از 200 میلیون دلار در این شرکت صرفه‌جویی شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 31 هزار کارجو، 2700 کارفرما و 61 هزار فرصت شغلی طی یک ماه در سامانه جستجوی شغل ثبت شد.

اگر خریداری تا پیش از تاریخ 17 تیرماه اقدام به خرید خودروهای مونتاژی کرده و منجر به تنظیم قرارداد شده باشد، همان قیمت‌های قبلی مبنا خواهد بود و مشمول افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شود.

زهیری با بیان اینکه بیش از 50 درصد اجزای سکوی میدان گازی مشترک بلال ساخت داخل خواهد بود، گفت: باید تجهیزات طولانی‌مدت را سفارش‌گذاری کنیم تا در دو سال ساخت سکو به اتمام رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با ارسال لوح سپاسی از بانک ملت قدردانی کرد.

اهواز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: این استان تأمین کننده 50 درصد نیاز کشور ام دی اف است که همواره در تلاش هستیم تا این میزان به 75 درصد برسد.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: 1.5 میلیون نفر جمعیت عشایری در کشور داریم که 25 درصد گوشت قرمز، 38 درصد دام سبک و 35 درصد صنایع دستی کشور را تولید و تأمین می‌کنند.