دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر صمت، مدیرعامل سابق گروه ریلی شرکت مپنا را به عنوان رئیس ایدرو منصوب کرد.

قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (19 تا 25 تیر) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

بانک سپه در راستای مصوبه هیأت وزیران مبنی بر ارائه خدمات پرکاربرد دستگاه های اجرایی از طریق پنجره واحد خدمات دستگاه و اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به مشتریان خود خدمات می دهد.

28 نفر در کشور مبتلا به تب کریمه کنگو شدند که از این تعداد 3 نفر فوت شدند. مردم توصیه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور را جدی بگیرند.

بر اساس آخرین گزارش ارسالی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصرف برق کشور در روز گذشته به 71 هزار و 987 مگاوات رسید.

شاخص کل بورس امروز هم مانند دو روز قبل وضعیت ریزشی دارد.

اجرای نخستین پروژه تولید مواد اولیه شیر خشک اطفال در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در دو فاز، کشور را 100 درصد از واردات این مواد بی‌نیاز می‌کند و صرفه‌جویی ارزی به همراه خواهد داشت.

بندرعباس - مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از رشد 22 درصدی تولید برق توسط این نیروگاه در 17 روز ابتدایی فصل تابستان خبر داد.

دولت سیزدهم در حالی مکلف به ساخت 4 میلیون مسکن در طول دوره فعالیت 4 ساله خود بوده است که همچنان وعده عمل به این وظیفه را می‌دهد.

پول وسیله مبادله کالاست ارزش آن در منطق اقتصاداسلامی تغییر نمی‌کند اما دراقتصاد مبتنی بر مکانیسم بازار، قیمت کالا متأثر ازنرخ تورم یا براساس نقطه تعادلی که از برخورد عرضه وتقاضا شکل می گیرد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر دارد از توان علمی و تخصصی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در قالب جذب نیروهای امریه (کارکنان وظیفه) اقدام کند.

‌رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته 103 هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی در کشور ایجاد شده است.

سرمایه‌گذاری بر خلاف آنچه که اکثریت افراد فکر می‌کنند، اصول زیادی ندارد. شاید اگر اصول بنیادین این حرفه را یادداشت کنیم، حداکثر در یک برگه پشت و رو فضا اشغال کند.

مهدوی ابهری گفت: توسعه زنجیره، ام تی و ام تی پی به سرمایه گذاری های کلان و لایسنس نیاز دارد و دولت باید بستر های لازم را برای این موضوع فراهم کند.

رباط کریم - استاندار تهران بر عقب ماندگی در اجرای نهضت ملی مسکن در این استان اذعان کرد و خواستار جبران آن شد.

شامگاه یکشنبه (19 تیر) برنامه ثریا با حضور وزیر اقتصاد پخش شد و وزیر اقتصاد در رابطه با تورم، فعالیت‌های اقتصادی دولت و تسهیل صدور مجوز کسب و کار توضیحاتی را ارائه داد.