دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بر اساس تصمیم کمیته ارزی، مهلت رفع تعهد ارزی صادرات سال 1401 تا پایان شهریورماه تمدید شد.

مدیرکل آسیای جنوبی سازمان توسعه تجارت گفت: در شهریورماه اولین نشست‌های مشترک برای برقراری تجارت آزاد با پاکستان شروع می‌شود. البته این شروع مذاکرات است و فرایند نهایی سازی طول می‌کشد.

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاصلاب کشور به بیان توضیحاتی درباره علت قطعی آب برخی شهرستان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و کرج در چند روز گذشته پرداخت.

گمرک ایران در بخشنامهای تسهیلات جدید گمرک برای ورود موقت خودروهای سواری به کشور را اعلام کرد.

دودابی‌نژاد گفت: با توجه به رشد مصرف برق طی 5 سال آینده درتلاشیم تا افق برنامه هفتم توسعه بتوانیم با احداث 35 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی ناترازی میان تولید و مصرف برق را از بین ببریم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل نخستین تعاونی آزادکاری (فریلنسر) در کشور خبر داد.

262 هزار و 79 تن بذر گندم تاکنون در 23 استان کشور توسط شرکت‌های تولید کننده بذر از کشاورزان پیمانکار خریداری شده است.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در نشست کشاورزی قراردادی محصولات زراعی از حمایت مادی و معنوی این کمیسیون در برنامه هفتم توسعه از امنیت غذایی و کشاورزان خبر داد.

رئیس سازمان بورس بعد از تعدیل منفی سود هر سهم «شپنا» از شرکت ملی پالایش و پخش به دادستان کل شکایت کرد.

اهواز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تأمین آب در منطقه ملاشیه اهواز با اجرای کارهای ضربتی و نصب پمپ، پایدار شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تولید در گرو بهره وری است و مهم‌ترین عامل برای تحقق این رشد «فرهنگ کار» است.

اردبیل - معاون وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت کشور گفت: قرارگاه مقابله با تهدیدات زیستی شمالغرب کشور با مرکزیت اردبیل راه اندازی می‌شود.

رئیس پلیس فتای تهران با بیان اینکه یک باند کلاهبرداری مربوط به تخلیه کارت‌های بانکی متلاشی شد، اعلام کرد که کلاهبرداران جرایم خود را با اجاره کارت‌های بانکی مرتکب می‌شدند.

تقی‌زاده گفت: سال 1397 درباره بروز مشکلات برای تأمین برق به مسئولان هشدار داده شد، اما متأسفانه در آن زمان هیچ برنامه‌ای برای رفع مشکلات صنعت برق تدوین نشد.

معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: 21 درصد از مشترکان خانگی تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در یک بازه زمانی 50 روزه، مشمول دریافت پاداش مدیریت مصرف شدند.

رئیس سازمان خصوصی سازی جزئیات مولدسازی دارایی های مازاد دولت در استانها را تشریح کرد.