دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرعامل بانک سپه با صدور احکام جداگانه، محمدعلی بیداری را به سمت معاون مالی و بودجه و امیر باقری را به سمت معاون برنامه‌ریزی و هدایت راهبردی این بانک منصوب کرد.

اصفهان - مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به افزایش بین 30 تا 40 درصد مصارف برق در تابستان، گفت: در اصفهان 6 هزار مگاوات در ساعات اوج بار، برق مصرف می‌شود.

قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا ضمن بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد رشد 100 درصدی صادرات به آفریقا بودیم، راه های توسعه تجارت با این قاره را تشریح کرد.

وزیر راه و شهرسازی طی حکمی، محمدرضا مهدیار اسماعیلی را به ریاست هیأت عامل صندوق ملی مسکن به مدت دو سال منصوب کرد.

یک کارشناس اقتصادی گفت: صدها میلیون نفر در طول 50 سال گذشته با رشد سریع اقتصادی خود را از فقر نجات داده و سالم‌تر و طولانی‌تر از همیشه زندگی کرده‌اند.

سید احسان خاندوزی گفت: همه مراجعات و دریافت مجوزها را به صورت الکترونیک تبدیل کرده‌ایم.

نشان زاده از انتقال 25 تا 30 تن ان جی ال در ساعت به بندر امام خبر داد و گفت: 80 درصد تجهیزات پتروشیمی گچساران تولید داخل است.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: امسال آمادگی نیروگاه‌های حرارتی ایران بالاتر از استانداردهای جهانی است.

نگاهی به آمارها نشان می‌دهد در 6 ماه نخست 1401 سهم مصرف برق صنایع 34درصد و بخش خانگی 33.7درصد بود این اعداد در نیمه نخست 1400 برای صنعت 32.2 درصد و برای بخش خانگی 35 درصد رقم خورد.

اصفهان - معاون فروش و خدمات مشترک اداره توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: 556 دستگاه ماینر غیر مجاز از ابتدای سال جاری تاکنون در اصفهان توقیف و به کاهش 951 کیلووات ساعت انرژی منجر شده است.

قیمت سکه امامی نسبت به دیروز با کاهش قیمت 300 هزار تومانی مواجه شده و به 28 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی گفت: به دلیل اقلیم خوب قاره آفریقا محصولات ارگانیکی در آنجا تولید می‌شود که نیاز به توجه دارد.

بر اساس برآورد بانک جهانی، برای اقتصاد قطر در سال 2023 سریع‌ترین رشد در منطقه خلیج فارس پیش‌بینی شده است.

خودروسازان در بهار امسال 231 هزار و 483 دستگاه خودرو فروختند که نسبت به بهار پارسال افت 8 درصدی را نشان می دهد.

گزارش‌های موجود حکایت از آن دارد که فعلا رئیس جدید شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی نظر موافقی برای تشکیل جلسه و تجدیدنظر در حوزه قیمت خرید تضمینی گندم ندارد.

عضو اتاق مشترک ایران و عراق گفت: تجار عراقی برای معامله با طرف ایرانی از ارز آزاد استفاده می کنند، بنابراین برای کاهش ریسک باید معاملات بر اساس یک نرخ ارز ثابت غیر از دینار و ریال صورت گیرد.