دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

با افزایش گرمای هوا شاهد خشک شدن پوشش گیاهی و علفزارها در عرصه‌های منابع طبیعی هستیم که کوچک‌ترین بی‌احتیاطی و عدم رعایت ایمنی سبب می‌شود جنگل‌ها و مراتع دچار خسارت های جبران ناپذیر شوند.

تعداد گاو و گوساله پروار شده در بهار 1402 نزدیک به 493 هزار رأس برآورد شد که نسبت به بهار سال قبل 23.3 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم تا 19 تیر سال جاری نسبت به خرید سال گذشته این محصول در همین زمان، یک میلیون و 292 هزار تن افزایش داشته است.

سمنان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان از ادامه برداشت گندم در استان خبر داد و گفت: برداشت گندم در منطقه کالپوش میامی آغاز شده و همچنان مناطق شمالی استان باقی مانده است.

یکی از مشکلات همیشگی صنعت پتروشیمی نرخ خوراک بوده است به نظر می رسد باید با یک فرمول منعطف که هم به نفع درآمدهای دولت باشد و هم صنعت پتروشیمی این مشکل را حل کرد.

شاخص کل بورس احتمالا یک روز دیگر منفی را ثبت کند اما احتمال افزایش تقاضا در نیمه دوم بازار وجود خواهد شد.

گمرک ایران در فراخوانی ضوابط و شرایط جدید را برای شرکت های متقاضی تسهیلات فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) اعلام کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد بر عزم خود و اعضای هیئت مدیره صندوق برای حل مشکلات بازنشستگان طبق ضوابط قانونی تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از شناسایی و تایید 27 منطقه برای احداث شهرک‌های جدید در نوار ساحلی به میزان 10 هزار هکتار خبر داد.

ضرایب A و B برای محاسبه وجوه تضمین قراردادهای اختیار معامله صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و اوراق با درآمد ثابت تغییر یافت.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: سازمان منابع طبیعی به دنبال آن است تا با کمک مجلس، آبخیزداری در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه میزان مصرف برق کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 هزار مگاوات افزایش داشته است، افزود: با کمک و همکاری مردم می‌توانیم برق پایدار همه بخش‌ها را بدون مشکل تامین کنیم.

پردیس - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای دولت جدید تاکنون 30 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید تحویل شده و 20 هزار واحد دیگر تا پایان سال به مردم تحویل خواهد شد.

برق 68 اداره پرمصرف تهران قطع شد. شهروندان تهرانی مصرف برق خود را کاهش دهند.

رشت - مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به تغییر ساعت کاری ادارات استان گفت: بر همین اساس مصرف برق مشترکان اداری و عمومی گیلان طی روز گذشته 27 مگاوات کاهش داشته است.

امروز با وجود ریزش شاخص کل بورس اما باز هم نمادهایی پرتقاضا بودند