دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که تعداد کسانی که در انگلیس با کمبود غذا مواجه هستند روز به روز در حال افزایش است.

اهواز - سرپرست فرمانداری اهواز گفت: تأمین آب شرب سالم و آب احشام و کشاورزان در بخش مرکزی شهرستان با جدیت پیگیری و رفع می‌شود.

در راستای پاسخگویی به نیاز صنایع و تصویب برنامه‌درسی در کمیته کاردانش شورای عالی آموزش‌وپرورش، رشته راهبری جرثقیل در شاخه کارانش راه‌اندازی و اجرا می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با وزیر کار کشور لبنان از گسترش همکاری‌ها و انتقال تجربیات در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و آموزشی خبر داد.

دبیر انجمن فولادبا اشاره به رشد7 درصدی صنایع فولاد در2سال اخیر گفت: امیدواریم در سایه برنامه ریزی‌های دقیق وزارت نیرو در سال جاری شاهد افزایش میزان تأمین برق و درنتیجه تولید صنعت فولادباشیم.

تولید 500 هزار تن ماهی در قفس در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است.

به تازگی سازمان امور مالیاتی، مالیات تعدادی ازفعالان فضای مجازی را اعلام کرده است، این افراد تاکنون اقدام به پرداخت مالیات خود نکرده بودند.

مدیر اجرایی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: مراکز اسقاط مکلفند ارزش لاشه خودرو فرسوده را به مالکان پرداخت کنند.

وزیر نیرو با اشاره به افزایش 29درصدی برق صنایع فولادی کشور ازابتدای فصل گرم افزود: صنایعی که اقدام به احداث نیروگاه خود تأمین می‌کنند، می‌توانند مازاد برق تولیدی خود را به دیگر صنایع بفروشند.

شاهپور علایی‌مقدم معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی به عنوان عضو ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران منصوب شد.

معاون هوانوردی و بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری از مسدود شدن 13 درگاه متخلف فروش بلیت هواپیما خبر داد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: تا کنون 241 میلیون اصله نهال در 183 نهالستان دولتی و 308 نهالستان خصوصی تولید شده است.

ایران در سال 2022، یک میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی جذب کرده و در مقابل 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در دیگر کشورها داشته است.

لایحه برنامه هفتم توسعه پیشنهادی دولت، تیر خلاص بر پیکر نحیف و نیمه‌جان کشاورزی کشور است.

چن که‌فنگ مدیرعامل شرکت Anext از راه‌اندازی یک دفتر تخصصی در گروه Anext برای ایران به نام یوریکا خبر داد و گفت که این بخش، مسئول کار با ایران است.