دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد، از انعقاد قرارداد سرمایه گذاری احداث مجتمع تولید شمش منیزیم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد خبر داد.

مشهد رئیس خانه معدن خراسان رضوی گفت: حدود 145 معدن سنگ ساختمانی در خراسان رضوی داریم که فعال هستند و یک دهم آن نهایتاً جنبه صادراتی دارند.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با تاکید بر حل مشکل متقاضیانی که خودرو خود را اسقاط کرده بودند، از ارسال پیامک برای آغاز فرآیند واریز وجه در هفته جاری برای مشتریان خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: هم‌اکنون سالانه حدود 4.2 میلیون تن اتان تحویل مجتمع‌های پتروشیمی می‌دهیم که این عدد در آینده‌ای نزدیک به 5 میلیون تن می‌رسد.

وزیر نفت گفت: روزانه بیش از 700 میلیون مترمکعب گاز از میدان پارس جنوبی برداشت می‌شود و با تولیدی شدن طرح توسعه فاز 11 این میدان مشترک تولید افزایش پیدا می‌کند.

رحمانی گفت: مشترکان بد مصرف به ازای هر متر مکعب در پلکان 11 در اقلیم‌های مختلف 5,000 تومان و در پلکان 12 به بعد 6,000 تومان تعریف شده‌اند یعنی به ازای هر متر مکعب 6,000 تومان باید پرداخت کند.

اصفهان - رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان اصفهان گفت: تمام 120 کارخانه تولید آجر در شعاع 30 کیلومتری اصفهان در حال حاضر از سوخت گاز استفاده می‌کنند.

بابل - معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی قیمت کارشناسی هزینه تولید برنج طارم اعلا را در سال جاری به ازای هر کیلوگرم 95 هزار تومان ذکر کرد.

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از انجام حدود 36 هزار عملیات بازرسی در استان خبر داد و گفت: با اخلالگران بازار مرغ در گیلان به شدت برخورد می‌شود.

اصفهان - مدیرعامل آبفای استان اصفهان بهره‌مندی از منابع محلی را در تامین آب شرب پایدار الزامی دانست و گفت: منابع محلی اعم از چاه‌ها و قنوات باید در مواقع ضروری در مدار بهره برداری قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: شورای قیمت‌گذاری و تصمیمات آن از عناصر تأثیرگذار بر مسائل توسعه است و در این راستا بازرگانی باید تابع سیاست‌های توسعه تولید باشد و از اتخاذ مواضع تقابلی پرهیز شود.

رئیس سازمان چای کشور گفت: افزایش قیمت چای خشک داخلی متناسب با رشد تورم، هزینه‌های تولید و سایر عوامل زندگی است و به میزان تولید ارتباط ندارد.

نهضت برقی سازی حمل‌ونقل شهر تهران با توافق وزارت صمت و شهرداری تهران از امروز آغاز شد.

اصفهان - مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: این استان با واریز 28 هزار میلیارد ریال به خزانه، سهم 2 درصدی از درآمد گمرکات ایران را به خود اختصاص داده است.

شاخص کل امروز با رشد بیش از 26 هزار واحدی مواجه شده است.

سکه امروز قیمت افزایشی داشته و به 29 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.